اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

سرانه کتابخوانی در جامعه مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: سرانه کتابخوانی در جامعه مطلوب نیست و بهبود این وضعیت نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سرانه کتابخوانی در جامعه مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید دادخدا حسینی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: سرانه کتابخوانی در جامعه مطلوب نیست و بهبود این وضعیت نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید در زمینه فرهنگ‌سازی احساس تکلیف کنند، افزود: با توجه به پیشرفت‌های روزافزون وسایل ارتباط جمعی، صوتی و تصویری این وسایل جای کتاب را پر نمی‌کند و باید ما در راستای گسترش این فرهنگ با ارزش تلاش کنیم.

حسینی با بیان اینکه امروز سرگرمی‌ها جای مطالعه را گرفته و فاصله‌ای بین مردم و کتاب ایجاد کرده است، تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی می‌تواند، مفید باشد اما جایگزین کتاب نیست زیرا امکان دسترسی به اینترنت در همه جا وجود ندارد اما کتاب در دسترس است و ذخیره‌سازی آن آسان است.

اکبر صالحی رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان جیرفت نیز در این نشست با بیان اینکه کتابخانه‌های شهرستان جیرفت به طور میانگین در ماه 15 هزار مراجعه کننده دارند، افزود: شش باب کتابخانه با 65 هزار جلد کتاب در این شهرستان به علاقمندان کتاب و کتابخوانی ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان اینکه 7 هزار نفر عضو کتابخانه‌های شهرستان جیرفت هستند و به طور میانگین ماهانه 13 هزار جلد کتاب به امانت می‌برند، گفت: ایستگاه مطالعه در جیرفت راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا رادی‌نژاد کارشناس فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان نیز اظهار داشت: 45 باب کتابخانه در کانون‌های مساجد شهرستان جیرفت و این تعداد کتابخانه شامل 18 باب مخزن‌دار، 21 باب باز و شش باب در روستاها است.

وی با بیان اینکه بیش از3 هزار جلد کتاب بین این کتابخانه‌ها توزیع شده است، افزود: 5 هزار جلد کتاب نیز آماده توزیع بین کتابخانه‌ها است که به زودی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/80002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول