اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه:

کتاب‌خوانی باید از کودکی در وجود افراد نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: باید کتاب‌خوانی از سنین پایین و کودکی در وجود افراد نهادینه شده و به مطالعه علاقه‌مند شوند.

کتاب‌خوانی باید از کودکی در وجود افراد نهادینه شود

عفت آقازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید عادت به مطالعه کردن و مهرورزی به این امر از سنین پایین و از کودکی در افراد ایجاد شود که والدین و مربیان در تحقق یافتن این امر نقش عمده‌ای بر عهده دارند لذا در کتابخانه‌های این شهرستان امکانات لازم برای کودکان فراهم شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای جذب کتاب‌خوانان‌ کودک اشاره کرد و گفت: با هدف جذب نونهالان به این امر، بخش کودکان در همه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان راه‌اندازی شده است که کتابداران در محیطی جذاب و مفرح پذیرای کودکان هستند که امیدوار هستیم نسل جدید با کتاب و کتاب‌خوانی مألوف شوند.

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه اضافه کرد: بخش کودکان با بیش از 11 هزار و 900 نسخه کتاب مناسب با گروه سنی کودکان در همه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان راه‌اندازی شده است به طوری که وسایل فکری و کمک‌ آموزشی نیز در این کتابخانه‌ها فراهم شده است تا کودکان لحظه‌های دلنشینی سپری کنند.

این مسئول به اجرای طرح ملی کتاب من اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در شهرستان همچنان ادامه دارد چرا که شهروندان استقبال خوبی به عمل می‌آورند، از طریق اجرا کردن این طرح برای غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و تأمین نیازهای مردم به کتب مختلف تلاش می‌شود.

آقازاده اضافه کرد: در راستای نیازسنجی مناسب با درخواست اعضای فعال کتابخانه، بهره‌مندی از تازه‌های کتاب، افزایش منابع علمی نوین این طرح به مرحله اجرا گذاشته می‌شود بنابراین اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند با مراجعه به کتابخانه محل عضویت خود فرم مربوط را پر کرده و کتاب مورد نظر خود را برای تهیه شدن سفارش دهند.

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه بیان داشت: کتابداران با مراجعه کردن به سامانه الکترونیکی «طرح کتاب من» کتاب مورد نظر را سفارش می‌دهند که اطلاعات کتاب پس از دریافت از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بررسی، خریداری و به کتابخانه سفارش دهنده ارسال می‌شود.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول