اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

تخصیص یک درصد از اعتبار دستگاه‌های دولتی به ورزش محقق نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: ما شرمنده‌ایم که نتوانستیم یک درصد اعتبار دستگاه‌های دولتی را که متعلق به توسعه ورزش است، دریافت کرده و در اختیار ورزش و جوانان قرار دهیم.

تخصیص یک درصد از اعتبار دستگاه‌های دولتی به ورزش محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن ‌در نشست جوانان و ورزشکاران استان اردبیل با وزیر ورزش و جوانان در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی در پرداخت این یک درصد تکلیفی برای خود قائل نیستند چرا که نمایندگان سابق مجلس در مصوبه خود پرداخت این یک درصد را اجباری نکرده و به همین دلیل دستگاه‌ها خود را مکلف به پرداخت آن نمی‌کنند.

وی با یادآوری اینکه اکثر هیئت‌های ورزشی با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: این در شأن ما نیست که قهرمان و ورزشکار ما به نان شب محتاج باشد و نتواند معیشت خانواده‌اش را تأمین کند.

پیرمؤذن ضرورت واگذاری سالن‌های ورزشی به قهرمانان و ورزشکاران را خاطر نشان کرد و افزود: ما انتظار داریم در واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی ورزشکاران و قهرمانان ما در اولویت قرار گیرند تا از این محل منبع درآمدی برای آنها باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کنار توجه به ورزشکاران، بها دادن به جوانان به توصیه مقام معظم رهبری از الزامات است چرا که دشمن امروز قشر جوان و نوجوان ما را مورد تهدید و تهاجم مستقیم قرار داده است.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس اضافه کرد: ما نیز به خوبی می‌دانیم که دولت با کمبود و مسئولیت اعتبار روبه‌رو است اما بهتر است با هوشمندی مجلس و دولت به گونه‌ای در دو ماه پایانی سال برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد تا در شأن این ملت خدمت‌رسانی انجام شود.

‌رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر استاندار اردبیل یادآور شد: بها دادن به نیکزادها در سطح ملی و کشور در حقیقت غرور ما را بالا برده و به خدمتگزاران صدیق این ملت افتخار می‌کنیم.

وی یاد و خاطره شهدای ورزشکار همچون شهید یسری، اعلمی و آسمانی را گرامی داشت و بیان کرد: ما به وجود چنین گوهرهای ناب که زمینه‌ساز عزت و جوشش غیرت و شجاعت در این کشور شدند، افتخار می‌کنیم و معتقدیم امروز آنهایی که دل در گرو این استان دارند بیش از هر زمان دیگر باید در مسیر اعتلا و ارتقا گام بردارند تا بهترین سرمایه‌ها نمود و جلوه پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به افتخارآفرینی ورزشکاران استان در المپیک 2012 اشاره کرد و ادامه داد: اگر انوشیروانی‌ها، فرزین‌ها و باقری جدی‌ها توانستند استان اردبیل را جزو سه استان برتر در ارزیابی مدال‌آوری‌های المپیک قرار دهند این نشان استعداد ناب جوانان این مرز و بوم است که سبب شده دشمنان ما همچنان خیره و مبهوت بمانند.

پیرمؤذن به خدمات دولت خدمتگزار در افزایش سرانه فضای ورزشی اشاره کرد و گفت: ما قبل از پیروزی انقلاب تنها سه سالن ورزشی داشتیم که سرانه ما چهار صدم متر مربع بود در حالی که هم‌اکنون این رقم به 237 سالن افزایش یافته که سبب شده سرانه ورزشی این استان به 67 صدم متر مربع برسد.

وی ضرورت احداث سالن‌های تخصصی و همچنین دایر کردن کمپ تیم‌های ملی در سرعین را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان شاهد حضور تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی در سرعین و نیر هستیم، ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر همتی والا صورت بگیرد تا کمپ تیم‌های ملی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شود.

انتهای پیام/62001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول