اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر ورزش:

مربی‌ محوری ضرورت ورزش کشور است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان کشور مربی‌ محوری در توسعه فرهنگ ورزش را مهم دانست و گفت: برای توسعه این امر نیازمند آموزش‌های لازم هستیم.

مربی‌ محوری ضرورت ورزش کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید باقر پیشنمازی در گردهمایی آموزش فرهنگی مربیان ورزشی گیلان در سالن نامجوی ورزشگاه یادگار امام این شهر با بیان اینکه ورزش به دلیل ارتباط تنگاتنگ با موضوع انسان در حوزه برنامه‌ریزی خود دوره کاشت، داشت و برداشت دارد، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند بهترین برداشت را داشته باشند نمی‌توانند در دوره کاشت غافل باشند و بدون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای کاشت و داشت محصول عالی و انبوه به دست آورند.

وی زمان مطلوب برای شکوفایی استعداد ورزشکاران را از نظر فنی و فرهنگی در دوره کودکی و نوجوانی دانست و تصریح کرد: این دوران فصل برداشت محسوب می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان کشور برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی را به معنای فضاسازی مناسب برای رویش استعدادهای انسان نامید و اذعان کرد: این امر به گونه‌ای است که خودش به‌روید نه اینکه او را به‌رویانند.

وی بازگو کردن بحث پیام‌ها و ارزش‌های فرهنگ در ورزش توسط اساتید را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: چگونه متواضع و جوانمرد شدن باید مشخص شود.

پیشنمازی انتقال ارزش‌های اخلاقی، انسانی و پهلوانی را موثرترین واسطه برای انتقال پیام و فضاسازی فرهنگی و تربیتی، ورزشکاران و مربیان ذکر کرد.

وی مربی ‌محوری در توسعه فرهنگ ورزش را مهم دانست و تصریح کرد: برای توسعه این امر نیازمند آموزش‌های لازم هستیم و از بین مربیان باید افرادی در اولویت قرار گیرند که از مقبولیت بیشتر در جامعه مربیان و ورزشکاران برخوردار باشند.

این مسئول با بیان اینکه نباید ارتقای مربیان به سطوح بالاتر منحصر به ملاحظات فنی باشد، افزود: باید علاوه بر جنبه‌های فنی به ظرفیت‌های اخلاقی و تربیتی و فرهنگی آنها نیز توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: برای چنین منظوری استان‌ها، هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها مربیان ورزشی ارشد خود را معرفی می‌کنند.

به گفته پیشنمازی، مربیان معرفی شده آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند که در روند مربیگری فنی‌ ورزشی و همراهی با ورزشکاران در اردوها و سفرها و مسابقات و تمرین‌ها چگونه فضاسازی فرهنگی کنند و برای تاثیرگذاری بیشتر محبوب و مقبول بمانند.

انتهای پیام/2300/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول