اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

سابقه ورزشی در اردبیل کهن و پرافتخار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سابقه ورزشی در اردبیل کهن و پرافتخار است، چراکه ورزشکاران زیادی از این استان برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند.

سابقه ورزشی در اردبیل کهن و پرافتخار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در نشست جوانان و ورزشکاران استان اردبیل با وزیر ورزش و جوانان در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل اظهار داشت: ما از ماه‌ها پیش پیگیر حضور وزیر ورزش و جوانان در این استان بودیم تا مشکلات و مسایل حوزه ورزش و جوانان را با وی در میان بگذاریم، چراکه معتقدیم سابقه ورزشی در این استان سابقه‌ای کهن و بسیار پرافتخار است.

وی ادامه داد: ورزش در فرهنگ اردبیلی‌ها جایگاه دیرینه‌ای دارد، به نحوی که با سنن اجتماعی ما ادغام شده است و قرن‌ها است در این سرزمین در اعیاد و جشن‌های مختلف ورزش جزو برنامه‌ها و مراسمات است.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه ورزش اردبیل ریشه‌دار و دارای ژرفای بسیار معنوی و ارزشی است، خاطرنشان کرد: ورزش در این دیار با ارزش‌های دینی و معنوی عجین شده، به طوری که اگر در طول تاریخ به سیره ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان دقت کنیم، در می‌یابیم که آنها با مجاهدت در این سنگر حاضر شدند.

این مسئول اضافه کرد: بعد از به رسمیت شناخته شدن تشیع در این منطقه، تمام پهلوانان و قهرمانان شعار ارزشی و معنوی برای خود انتخاب کردند و گفتند که «اگر خسته جانی بگو یا علی» که این امر نشانه روحیه و همچنین توجه معنوی به حوزه ورزش است.

وی بیان کرد: ملت ما که رابطه عمیق و دیرین با شخصیت نازنین و نورانی ائمه هدی و عباس‌ابن علی (ع) دارند که در حقیقت امروز گمشده بشریت است، افتخارآفرینی‌های خود را در عرصه جهانی و بین‌المللی به رخ کشیدند تا به وجود چنین ورزشکاران و افتخارآفرینانی فخر و مباهات کنیم که متناسب با شأن و جایگاه ورزش اردبیل تلاش و کوششی مجاهدانه داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: هرچند عدالت توزیع اعتبارات در حوزه ورزش در این استان مورد توجه قرار نگرفته و زیرساخت‌ها و حمایت‌های قوی از حوزه ورزش و جوانان به عمل نیامده است، اما در سال‌های گذشته شاهد حضور بیش از 365 جوان برومند این استان در سنین مختلف و در قالب اردوهای تیم‌های ملی رشته‌های مختلف بودیم.

حقیقت‌پور ابراز داشت: یک پنجم جوانان ما از امکانات کامل ورزشی برخوردار نیستند و ما باید سعی کنیم تا متناسب با شأن و شوکت این مردم در این زمینه فعالیت‌ها و اقداماتی را انجام دهیم.

وی به گستردگی مسایل جوانان و ضرورت توجه وزیر ورزش به این موضوع اشاره کرد و افزود: ما انتظار داریم وزیر ورزش و جوانان در سفر آینده به صورت ویژه موضوع جوانان، مشکلات و نارسایی‌های مختلف در این حوزه را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول