اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت خبر داد

هزینه 120 میلیارد تومانی نگه‌داری فضای سبز رشت

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت گفت: هزینه نگه‌داری فضای سبز و پسماند رشت 120 میلیارد تومان در سال 92 در نظر گرفته شده است.

هزینه 120 میلیارد تومانی نگه‌داری فضای سبز رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری این شهر اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری رشت مبلغ 150 میلیارد تومان بود که تنها 80 میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی افزود: درآمد سال آینده شهرداری رشت طبق افزایش تعرفه عوارض، مبلغی از ارزش افزوده و بخشی نیز از عوارض پذیره و اصناف و... بسته شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هزینه جاری شهرداری رشت در سال آینده مبلغ 70 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هزینه نگه‌داری فضای سبز و پسماند نیز 120 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پورفخریان اضافه کرد: با این روند، شهرداری در سال آینده با یک بحران مالی روبروست و توان پرداخت حقوق پرسنل خود را هم نخواهد داشت.

وی با تصریح بر اینکه بودجه سال جاری شهرداری رشت نیز طبق افزایش تعرفه عوارض بسته شده است، خاطر نشان کرد: همین امر خلاف ساختمانی را افزایش می‌دهد زیرا با مصوبه شورا مبنی بر تقسیط عوارض و تخلف ساختمانی، شهروندان را به طرف خلاف‌ سازی سوق می‌دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خاطر نشان کرد: اگر سیاست شورای رشت کاهش تخلفات ساختمانی است باید عوارض تخلف ساختمانی را نقدی دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید نگرش جدید و مقایسه‌ای با تعرفه عوارض دیگر شهرها داشته باشد، یادآور شد: به طور مثال، نصب تابلوهای تبلیغاتی در تمام مناطق شهر یکسان است.

پورفخریان اذعان کرد: اگر عوارض واقعی بسته شود و به شهروندان نیز خدمات کمی و کیفی ارائه دهیم به طور یقین شهروندان تعرفه افزوده شده را می‌پذیرند.

محمد محمودیان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز راه برون‌ رفت از مشکلات مالی شهرداری را فروش زمین‌های نسقی از طرف شهرداری عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول