اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

افزایش 7 متری سرانه فضای سبز تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از احداث 60 پارک و بوستان محلی در این شهر خبر داد و گفت: سرانه فضای تبریز از 8 متر به 15 متر رسیده است.

افزایش 7 متری سرانه فضای سبز تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین به مناسبت هفته هوای پاک از تلاش چند ساله شهرداری برای استقرار و ایجاد زیرساخت‌های تأمین هوای پاک و نیز شهر و شهروندان سالم در تبریز خبر داد و افزود: شهرداری تبریز به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین نهاد اجرایی و خدماتی استان طی هفت سال گذشته تلاش جدی در راستای ایجاد بسترهای موثر در دستیابی به شهر سالم و نیز کاهش آلودگی هوا داشته و توانسته است با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهم به بخشی از اهداف خود در این حوزه دست پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهم اقدامات و برنامه‌های سال‌های اخیر شهرداری در حوزه زیست محیطی و نیز تأمین هوای پاک خاطرنشان کرد: احداث بالغ بر 60 پارک و بوستان محلی در نقاط مختلف شهر، توسعه جنگل‌کاری ارتفاعات عون بن علی، ایجاد پارک بزرگ جنگلی عباس میرزا، ساخت پارک بزرگ ائل باغی‌ و در نهایت افزایش سرانه فضای سبز تبریز از 8 متر به 15 متر، نصب تجهیزات و ست‌های ورزش همگانی در بیش از 100 پارک و بوستان شهر تبریز از جمله این برنامه‌ها بوده است.

این مسئول ادامه داد: انتقال کشتارگاه سابق تبریز از داخل شهر، ساماندهی ناوگان حمل و نقل درون شهری و نوسازی و جوان‌سازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در راستای کاهش آلودگی هوا، توسعه مراکز معاینه فنی خودرو، افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت CNG، احداث زباله‌گاه و مرکز دفن بهداشتی و مدرن تبریز، ساخت تصفیه‌خانه شیرابه‌های زباله‌های شهری، اجرای طرح‌های متعدد مدیریت پسماند، اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله و اجرای طرح مکانیزاسیون خدمات شهری و خرید و تزریق ماشین‌آلات مکانیزه در حوزه جمع‌آوری و حمل زباله از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده از سوی شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر در این حوزه بوده است.

شهردار تبریز همچنین کسب عناوینی چون شهرداری برتر کشور در مدیریت پسماندهای شهری، شهر برتر در حوزه حمل و نقل درون شهری و سالم‌ترین شهر ایران به انتخاب سازمان بهداشت جهانی را از جمله موفقیت‌های سال‌های اخیر شهرداری تبریز در این حوزه اعلام کرد.

نوین در ادامه همچنین به بخش دیگری از اقدامات و طرح‌های در دست اجرای شهرداری در این بخش اشاره و تاکید کرد: علاوه بر این جلوگیری از صدور مجوز برای صنایع و واحدهای صنعتی آلاینده، نهادینه‌سازی استفاده از انرژی‌های نو به ویژه انرژی خورشیدی در ساختمان‌های متعلق به شهرداری، برنامه‌ریزی برای ایجاد مزرعه توربین‌های بادی برای تأمین برق در ارتفاعات عون بن علی، برنامه‌ریزی برای انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از شهر و احداث تفرجگاه‌های جدید در داخل و خارج شهر از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.

وی از عموم شهروندان تبریزی خواست شهرداری را در تحقق اهداف و برنامه‌های کلان این مجموعه در حوزه زیست محیطی و نیز شهر سالم یاری کنند.

شهردار تبریز ابراز امیدواری کرد؛ صنایع فعال در تبریز به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و دستیابی به هوای پاک دائمی به سمت کسب استانداردهای صنعت سبز حرکت کنند.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول