اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 7 مشهد:

60 درصد پروژه فضای سبز منطقه 7 مشهد اجرا شد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 7 مشهد گفت: پروژه فضای سبز منطقه 7 مشهد هم‌اکنون شروع شده و 60 درصد آن به اتمام رسیده و 40 درصد باقی‌مانده نیز تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.

60 درصد پروژه فضای سبز منطقه 7 مشهد اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بسیاری از زائران و مسافران پایتخت معنوی ایران که از سمت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد و جاده نیشابور قدم به این کلان شهر مذهبی می‌گذارند، با دیدن مناظر اطراف بولوار فرودگاه و خیابان‌های محدوده ورودی جاده نیشابور اولین قضاوت‌ها و برداشت‎ها را در مورد شهر مشهد و مدیریت آن در ذهن خود شکل می‌دهند.

مشهد به اذعان بسیاری از کارشناسان و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مربوطه، در سال‌های گذشته و به واسطه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های شهرداری به عنوان شهر سبز و شهردار مشهد نیز به عنوان شهردار سبز انتخاب شده است. شهری که با توجه به احداث پارک‌های زیبا و بزرگ، محلی، منطقه‌ای و پارک‌های خطی نظر بسیاری از زائران و مسافران را به سوی این شهر جلب کرده است.

در این بین، اما موقعیت استراتژیک منطقه 7 برای مشهد آنچنان دارای اهمیت است که تلاش می‌شود این منطقه از بهترین امکانات و خدمات شهری برخوردار شود؛ نمونه آن نیز فضای سبز ممتاز و بی‌نظیری است که در این منطقه وجود دارد و از این حیث با داشتن بیشترین سرانه فضای سبز، سرآمد دیگر مناطق شهر به حساب می‌آید.

* بالاترین سرانه فضای سبز متعلق به شهروندان منطقه 7

احمد محبی، شهردار منطقه 7 مشهد، با اشاره به سرانه 32.7 مترمربعی فضای سبز منطقه اظهار کرد: به منظور زیباسازی محیط و سبزتر کردن فضای شهری آن، 8 میلیارد تومان اعتبار برای فضای سبز منطقه در نظر گرفته شده است.

محبی افزود: پروژه فضای سبز منطقه هم‌اکنون شروع شده و 60 درصد آن به اتمام رسیده و 40 درصد باقی‌مانده نیز تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اجرای نهضت آسفالت را به منظور زیباسازی فضای شهری از پروژه‌های دارای اولویت در این منطقه اعلام کرد و گفت: امسال 31 هزار تن پخش آسفالت در سطح منطقه انجام شده است.

شهردار منطقه 7 مشهد در ارتباط با اجرای پروژه آسفالت جاده شهرک صنعتی یا 35 متری سردخانه با اعتبار 3 میلیارد تومان، بیان کرد: آسفالت دو طرف خیابان و آیلندهای آن در دستور کار قرار گرفته است.

محبی اعتبار اجرای این پروژه را برای امسال 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی شده این پروژه به عنوان پروژه‌های دنباله‌دار اجرا شود؛ همچنین در رباط طرق نهضت آسفالت با پخش 31 هزار تن آسفالت دنبال می‌شود و در حال انجام روکش آسفالت معابر اصلی این شهرک نیز هستیم.

وی با اشاره به بهسازی 50 درصد از آسفالت جاده بهشت‌رضا(ع) اظهار کرد: مابقی آن در دست اقدام است؛ همچنین پروژه 30 متری سردخانه که پروژه ناتمام سال گذشته بود، امسال به اتمام رسید.

8 میلیارد تومان برای بهسازی کال‌ها

شهردار منطقه 7 مشهد با بیان این مطلب که برای بهسازی پیاده‌روهای منطقه در سال جاری اعتباری معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: برای سال آینده نیز مبلغی معادل 2 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه بهسازی پیاده‌روهای بولوار صبا و خیابان قائم در سال جاری در دستور کار قرار دارد و اتمام بولوار صبا در سال آینده در برنامه است.

محبی اجرای آسفالت معابر رباط طرق را به صورت مشارکتی اعلام و خاطر نشان کرد: به دلیل ساخت و سازهای غیرمجازی که در این محدوده صورت گرفته کار به سختی پیش می‌رود، البته برای تداوم آن مشاور به کار گرفته شده و اگر در سال آینده بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی تمام شود، هیچ معبر خاکی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: 60 درصد بهسازی مسیل‌ها به صورت ستادی در حال انجام بوده و از پیشرفت مناسبی برخوردار است؛ ضمن اینکه کال اقبال شرقی، خلج و ابوذر به اتمام رسید.

شهردار منطقه 7 مشهد اعتبار بهسازی کال‌های سطح منطقه را در سال جاری بالغ بر 8 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این با توجه به طرح ترافیکی تهیه شده برای این معبر، کانالیزه کردن خیابان فدائیان اسلام در حال انجام است، گر چه این طرح به دلیل محدود کردن دسترسی‌ها مخالفان زیادی داشته است.

محبی در ارتباط با زیباسازی جاده نیشابور گفت: با راه‌اندازی پل‌های چون سلام، حافظ و احداث فضای سبز در اطراف این پل‌ها تغییرات بارزی در سیمای این نقطه از شهر پدید آمده است. البته در باند تشریفات پل غدیر گل‌آرایی و طراحی فضای سبز شهری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در جاده نیشابور توسعه فضای سبز، اصلاح هندسی و ایجاد پارک‌های خطی تلاش می‌شود ورودی شهر تغییر یابد.

شهردار منطقه 7 مشهد با اشاره به اینکه مطالعات طرح احداث سر در برای ورودی شهر مشهد از سمت نیشابور انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال آینده به مرحله اجرا برسد.

فعالیت‌های ویژه در پارک 235 هکتاری غدیر

محبی با اشاره به بوستان 235 هکتاری غدیر گفت: آسفالت خیابان‌های فرعی این پارک، تأمین روشنایی آن، تکمیل سرویس‌های بهداشتی، آب‌خوری، دریاچه زیبای آن در این پارک انجام شده و در مقطعی از سال به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بقیه فصول سال در اختیار شهروندان مشهدی قرار دارد.

وی ادامه داد: احداث سه آب‌نما در حاشیه جاده سنتو، احداث پارک خطی در ورودی و خروجی شهر مشهد صورت گرفته و تکمیل لچکی‌های ورودی شهر مشهد در سال آینده از دیگر برنامه‌های منطقه 7 است.

محبی همچنین به موضوع پرداخت عوارض از سوی مردم و لزوم شفاف‌سازی بحث‌های هزینه‌ای در شهرداری اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری سبب شده مردم به این نهاد خدمات‌رسان اعتماد کرده و به این نکته اذعان دارند که در امور اجرایی و خدماتی شهرداری با موفقیت عمل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود هنوز هم ابهاماتی برای مردم وجود دارد که برای رفع آن باید روابط عمومی‌ها بیشتر فعالیت کرده و اطلاع‌رسانی دقیق‌تری صورت گیرد.

محبی در پایان متذکر شد: در همین زمینه فعال شدن مرکز ارتباطات مردمی شهرداری 137، تغییر در واحدهای داخلی روابط عمومی و توسعه آن، تقویت پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد و افتتاح اتاق خبر این پایگاه اقدامات مثبت اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری است که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/70002/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول