اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

سرانه فضای سبز بوشهر 7.8 متر است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر نفر حدود 7.8 دهم مترمربع است که این کم است و ما در این زمینه از کار عقب هستیم.

سرانه فضای سبز بوشهر 7.8 متر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی دشتی در جمع خبرنگاران از شهرداری خورموج خواست تا مطالعات آبراه‎های ورودی به شهر خورموج با مطالعات منابع طبیعی هم‌خوانی داشته باشد تا هم در زمان سیل بتوان به راحتی آب در شهر را تخلیه کرد و در زمانی که سیل وجود ندارد مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی گفت: ما می‌خواهیم از منابع طبیعی و مواهب خدادادی حداکثر استفاده و بهره‌برداری با کمترین خسارت وارده به اماکن مسکونی، تاسیسات زیربنایی و مردمی صورت بگیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: درسطح استان بوشهر نیاز به توسعه درختکاری است و در شهرها و بیرون شهرهای استان نیاز به افزایش سرانه فضای سبز است و میزان سرانه فضای سبز در شهرهای استان بوشهر پایین است و در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر نفر حدود 7.8  دهم متر مربع است که این کم است و ما در این زمینه از کار عقب هستیم.

رستمی تصریح کرد: باید فضای سبز در شهرهای استان بوشهر به طور میانگین برای هر نفر، 12 تا 15 متر مربع باشد و در بحث فضای سبز در خورموج بنا بود که 45 هزار نهال ظرف یک ماه کشت شود ولی عملیاتی نشد و این یک نمره منفی است و هر چه سریع‌تر فرماندار و شهرداری وارد عمل شوند و مجددا بازدید خواهد شد.

توجه به مبلمان شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی

وی به مسیر ورودی و خروجی شهر خورموج اشاره و توجه به مبلمان شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: هر وسیله نقلیه‎ای که از این مسیر عبور می‎کند مردم شهر باید از قبل این تردد بهره‎مند شوند نه این که دود و دمی بخورند و یا باعث تخریب زیرساخت آسفالت شود و این نیاز، بستگی به خود ما دارد باید نسبت به معماری شهری در مسیر گذر از شهری که دارای یک سابقه دیرینه‎ای است اهتمام جدی انجام دهیم تا توقف صورت گیرد که در این توقف، درآمدی برای مردم و شهر حاصل خواهد شد.

رستمی تاکید کرد: در کنار احداث پیاده رو و بلوار و روشنایی باید در کنار اینها سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، میدان مناسب، توقف‌گاه و... دیده شود زیرا اگر چنین شد باعث درآمدی برای شهر خواهد شد.

وی افزود: احداث میدان در جاده مسیر دانشگاه آزاد به شهر خورموج دارای یک پتانسیلی است که باید از این ظرفیت استفاده کرد و در مقابل آن ماهم باید آن زیرساخت‎ها و نگاه‎ها را تغییر دهیم و باید در مسیر پلیس راه و خروجی شهر خورموج روبروی دانشگاه آزاد اسلامی میدانی خوب که در شان شهرستان دشتی باشد دیده شود.

رستمی اذعان داشت: باید در استفاده از نور بیشتر کار شود تا مبلمان شهری تغییر کند و اعتبار مورد نیاز برای مبلمان و تکمیل پیاده‌رو را فعلا به شما می‎دهیم.

انتهای پیام/66007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول