اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی سمیرم:

گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی تهدیدی برای جامعه است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی سمیرم با اشاره به گرایش افراد از مواد مخدر سنتی به صنعتی گفت: گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی یک تهدید برای جامعه است.

گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی تهدیدی برای جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سهراب قرقانی ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان با اشاره به تاریخچه مواد مخدر اظهار کرد: مواد مخدر بعد از تجارت نفت، توریسم و سلاح با یک‌هزار و 500 میلیارد دلار چرخش مالی و 500 تا 600 میلیون دلار سود خالص، چهارمین تجارت جهان است.

وی افزود: تجارت مواد مخدر بعد از تجارت اسلحه دومین تجارت غیرقانونی در جهان است.

جانشین فرماندهی انتظامی سمیرم با اشاره به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و گرایش افراد از مواد مخدر سنتی به صنعتی، تصریح کرد: از یک دهه اخیر با تغییر الگوی مصرف، استعمال از نوع صنعتی بیشتر شده که یک تهدید جدی در جامعه است.

وی با اشاره به جنگ نرم و ابعاد آن و لزوم آگاهی جامعه نسبت به این توطئه گفت: دشمن با سوق دادن جوانان به سمت مواد مخدر، در پی تهی کردن این قشر ارزشمند است.

قرقانی با اشاره به وجود بیش از دو هزار نوع مواد مخدر صنعتی گفت: مواد مخدر ابزاری قوی برای تخریب جامعه به ویژه قشر جوان است که امروزه دشمن برای رسیدن به اهدافش از آن سود می‌جوید.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده در گسترش پیشگیری از اعتیاد در جامعه بیان کرد: بدون شک نخستین کانون تأمین سلامت اجتماعی، خانواده‌ها است و والدین با بالا بردن آگاهی‌های فرزندان و انجام مراقبت‌های خاص می‌توانند از این بلای خانمان سوز پیشگیری کنند.

انتهای پیام/2301/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول