اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کنارک:

200 دانش‌آموز زیرپوشش آموزش‌های پیشگیری از شیوع مواد مخدر قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش کنارک گفت: 150 تا 200 دانش‌آموز زیر پوشش آموزش‌های جلوگیری و پیشگیری از شیوع مواد مخدر که شایع‌ترین آنها پان، پان‌پراگ و مشتقات سوپاری است، قرار گرفتند.

200 دانش‌آموز زیرپوشش آموزش‌های پیشگیری از شیوع مواد مخدر قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، مدیر آموزش و پرورش کنارک پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره اعتیاد که با حضور معتمدین، علما، ریش‌سفیدان، دانش‌آموزان و فرهنگیان و سایر مسئولان اجرایی استان و شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری این دومین کنگره اعتیاد است که در منطقه برگزار می‌شود نخستین آن در شهرستان کنارک و دومین آن امروز در شهر زرآباد برگزار شد که با استقبال چشمگیر مردم این بخش مواجه شده است.

مهدی عسکری افزود: با توجه به اهمیت موضوع کنگره اعتیاد مقرر شد که با حضور مسئولان استانی، مشاور عالی مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس اداره سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به همت فرمانداری، بخشداری و بهزیستی، نخستین کنگره اعتیاد را در شهر زرآباد برگزار کنیم.

وی بیان داشت: این کارگاه با هدف اینکه دانش‌آموزان امانت‌هایی هستند که به دست آموزش و پرورش سپرده شده‌اند بر اساس آموزه‌های دینی و ائمه اطهار (ع) و مکتب اهل بیت، آموزش‌هایی را به آنان ارائه دهیم تا نسبت به آسیب‌های اجتماعی که آنان را مورد تهدید قرار می‌دهند، آشنایی یافته و سطح آگاهی‌شان افزون‌تر شود.

مدیر آموزش و پرورش کنارک اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی، 150 تا 200 دانش‌آموز زیرپوشش آموزش‌های جلوگیری و پیشگیری از شیوع مواد مخدر که شایع‌ترین آنها پان، پان‌پراگ و مشتقات سوپاری است، قرار گرفتند.

عسکری گفت: از متولیان و مسئولان برگزاری چنین مراسم‌هایی در مناطق دور استان تشکر و قدردانی می‌شود.

مشاور عالی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در ادامه گفت: در نخستین کنگره اعتیاد که اخیرا در شهرستان کنارک برای همکاران قشر فرهنگی برگزار شده بود از استادان مجربی که در زمینه اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن تخصص لازم را داشتند، بهره گرفتیم.

فرهاد ریگی جلایی ادامه داد: امروز نیز در مراسم دومین کنگره اعتیاد در منطقه و نخستین کنگره در شهر زرآباد حضور یافته که مردم این منطقه استقبال بسیار چشمگیر و خوبی از این کنگره داشتند.

وی تصریح کرد: حضور علما، معتمدین و ریش سفیدان منطقه در این مراسم نشان از سطح آگاهی مردم این بخش دارد که در همکاری و همیاری با مسئولان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

مشاور عالی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدیریت آموزش و پرورش کنارک، فرمانداری و بخشدار زرآباد تشکر ویژه‌ای می‌شود و امیدواریم این‌گونه مراسم‌ها و کارگاه‌ آموزشی در منطقه استمرار و تداوم داشته باشد.

مولوی یعقوب ولی هادی یکی از علما و روحانیون برجسته اهل سنت زرآباد نیز در این مراسم با اشاره به آیات و روایات قرآنی در مورد حرام بودن شراب و مصرف آن سخنانی ایراد کرد.

وی از مسئولان خواست تا نسبت به جلوگیری از پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی در منطقه همت گمارند و با متخلفان برخورد جدی و قانونی داشته باشند.

رئیس اداره سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در ادامه اظهار داشت: همزمان با پیشرفت علم، آسیب‌های اجتماعی هم در جوامع افزایش یافته است.

محمد کیخا بیان کرد: متاسفانه بحث اعتیاد و مواد مخدر در جوامع به صورت فراگیر درآمده است بنابراین با برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و مراسم‌های اینچنینی در زمینه آسیب‌ها، عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مشکلات و معضلات دیگر سعی کنیم به مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان و جوانان آگاهی‌های لازم داده شود.

وی تصریح کرد: از مسئولان به خاطر جمع‌آوری پان و پان‌پراگ و... در منطقه زرآباد قدردانی می‌شود.

رئیس اداره سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ضروری است با برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی مختلف نسبت به مصرف سوء پان بر سیستم بدن و عوارض ناشی از مصرف شیشه و کراک توصیه‌ها و هشدارهایی داده شود تا مردم و به‌ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه بیشتر با آنها آشنایی یابند و از میزان اعتیاد به مواد مخدر کاسته شود.

کیخا افزود: از آنجایی که مخاطبان اصلی این کنگره دانش‌آموزان، کارکنان اداری، رؤسای ادارات، متعمدین و ریش سفیدان بودند، با هدف ارتقا سطح آگاهی آنان در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار شد.

وی گفت: در این کنگره توصیه‌هایی از قبیل اینکه با توجه به فناوری‌های جدید ماهواره، اینترنت و تلفن همراه باید استفاده درست و صحیح از آنها شود، هیچ دارو و قرصی بدون تجویز پزشک مصرف نشود، دانش‌آموزان بهتر است با افرادی که از تجربه کافی و لازم در مورد مبحث مواد مخدر برخوردار هستند، مشورت بگیرند و با توجه به تنوع، دگرگونی و متعدد بودن مواد مخدر هرگز بدون آشنایی قبلی از مصرف سوء این مواد به سراغ آنها نروند، به آنها ارائه شد.

بخشدار زرآباد نیز در ادامه گفت: مراسم امروز یک کار بی‌نظیر در مورد پان و پان‌پراگ بود که با استقبال زیادی در منطقه برگزار شد.

مجتبی شجاعی افزود: برگزاری فعالیت‌های فرهنگی از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمنان با هدف تخریب قشر جوان جامعه که سعی کرده‌اند کم اهمیت جلوه دهند، ولی خوشبختانه این برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی از تأثیرات بسیار سودمندی برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: اعتیاد به مواد مخدر از ابزارهای تهاجم فرهنگی است که در کنار ماهواره و سایر پدیده‌های ناهنجار، بنیان خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخشدار زرآباد تصریح کرد: اعتیاد یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مسئولان و دست‌اندرکاران متخصص در این زمینه تلاش کنند تا با برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه میزان اعتیاد در جامعه را کاهش دهند.

شجاعی گفت: بصیرت‌افزایی بهترین روش استفاده برای کاهش اعتیاد افراد در جامعه، با بهره‌گیری از علما، نخبگان و روحانیون است.

وی ادامه داد: در این مراسم یک‌سری بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان توزیع شد.

این مراسم با سرودن شعری توسط نوری دلاور یکی از شاعران بسیجی منطقه زرآباد پایان یافت.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول