ابراهیم سحرخیز امشب در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه معلمان نقش بنیادی در توسعه و پیشرفت ساختار زیربنایی جامعه به لحاظ فرهنگی و علمی را دارا هستند همواره شأن و منزلت آنان از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار داشته و دارد.
وی افزود: در همین راستا و به دنبال منویات مقام معظم رهبری، وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد تا با برنامههای محوری جایگاه اصلی معلمان در سطح جامعه را علاوه بر ارتقا، نهادینه سازد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینهساز نهضت علمی جهانی است، ادامه داد: نیاز به مهندسی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش با تأسیس دانشگاه فرهنگیان تأمین میشود.
وی با تاکید بر اینکه تأسیس دانشگاه فرهنگیان وزنه ثقیل عملکرد آموزش و پرورش است؛ افزود: مدارس امین، حاصل تعامل خوب آموزش و پرورش و حوزه علمیه است.
سحرخیز تصریح کرد: وجود انگیزه در معلمان، گلستان علمی خلق میکند و در نقشه جامع آموزش و پرورش معلم در ردیف اساتید و پژوهشگران قرار دارد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد تأسیس مدارس قرآنی نشان از اهتمام ویژه وزارت آموزش و پرورش در زمینه پرورش انسانی با تربیت اسلامی و آموزههای دینی دارد.
وی بیان داشت: مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در آموزش و پرورش منجربه تدوین قانون اساسی خاص آموزش و پرورش به نام «سند تحول بنیادین» شد.
سحرخیز به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و افزود: یکی از قسمتهای مهم سند تحول بنیادین، هوشمندسازی مدارس است که در این طرح معلمان به استفاده از روشهای نوین یاددهی و یادگیری و منسوخ کردن روشهای سنتی در راستای نظام تعلیم و تربیت وادار میشوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رتبهبندی در مدارس، حرفهآموزی، توسعه مدارس خاص و توجه به علایق دانشآموزان از مهمات سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور است.
انتهای پیام/75001/ت30/گ1003