اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تأکید رهبر معظم انقلاب، نهادینه ساختن شأن والای معلمان در جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مطالبات و تأکیدات مقام معظم رهبری، نهادینه ساختن شأن والای معلمان در جامعه است.

تأکید رهبر معظم انقلاب، نهادینه ساختن شأن والای معلمان در جامعه است

ابراهیم سحرخیز امشب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه معلمان نقش بنیادی در توسعه و پیشرفت ساختار زیربنایی جامعه به لحاظ فرهنگی و علمی را دارا هستند همواره شأن و منزلت آنان از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار داشته و دارد.

وی افزود: در همین راستا و به دنبال منویات مقام معظم رهبری، وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد تا با برنامه‌های محوری جایگاه اصلی معلمان در سطح جامعه را علاوه بر ارتقا، نهادینه سازد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز نهضت علمی جهانی است، ادامه داد: نیاز به مهندسی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش با تأسیس دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تأسیس دانشگاه فرهنگیان وزنه ثقیل عملکرد آموزش و پرورش است؛ افزود: مدارس امین، حاصل تعامل خوب آموزش و پرورش و حوزه علمیه است.

سحرخیز تصریح کرد: وجود انگیزه در معلمان، گلستان علمی خلق می‌کند و در نقشه جامع آموزش و پرورش معلم در ردیف اساتید و پژوهشگران قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد تأسیس مدارس قرآنی نشان از اهتمام ویژه وزارت آموزش و پرورش در زمینه پرورش انسانی با تربیت اسلامی و آموزه‌های دینی دارد.

وی بیان داشت: مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در آموزش و پرورش منجربه تدوین قانون اساسی خاص آموزش و پرورش به نام «سند تحول بنیادین» شد.

سحرخیز به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و افزود: یکی از قسمت‌های مهم سند تحول بنیادین، هوشمندسازی مدارس است که در این طرح معلمان به استفاده از روش‌های نوین یاددهی و یادگیری و منسوخ کردن روش‌های سنتی در راستای نظام تعلیم و تربیت وادار می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رتبه‌بندی در مدارس، حرفه‌آموزی، توسعه مدارس خاص و توجه به علایق دانش‌آموزان از مهمات سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور است.

انتهای پیام/75001/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول