اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین:

بازارچه محصولات باغی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: با هدف گسترش زمینه‌های اقتصادی در باغستان‌های سنتی و حمایت از باغداران، بازارچه‌های فروش محصولات باغی در قزوین تشکیل می‌شود.

بازارچه محصولات باغی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حمید رحمانی با اشاره به تولید انبوه محصولات مرغوب در باغستان‌های سنتی اظهار داشت: با وجود تولید محصولات باغی با کیفیت در شهر قزوین، متأسفانه شهروندان آشنایی چندانی با این موضوع ندارند و همین امر موجب شده است توجه آنها به خرید محصولات وارداتی معطوف شود، در حالی که محصولات باغستان‌های سنتی از نظر کیفیت و طعم، در درجه بالاتری از محصولات وارداتی قرار دارند.

وی ادامه داد: استقبال شهروندان از محصولات تولیدی باغداران استان موجب درآمدزایی برای این قشر و ایجاد انگیزه در آنها برای ادامه فعالیت باغداری می‌شود و در نهایت حفظ باغستان‌های سنتی شهر را که میراث ارزشمند قزوین به شمار می‌رود در پی دارد.

وی با بیان این مطلب که چگونگی تشکیل این بازارچه‌ها توسط کارشناسان در دست بررسی است، اضافه کرد: بازارچه‌های عرضه محصولات باغی به صورت فصلی و در حاشیه باغستان‌ها برای دسترسی مستقیم و بدون واسطه شهروندان به این محصولات دایر می‌شود.

رحمانی یادآور شد: با توجه به تأکید شهرداری و جهاد کشاورزی به تولید میوه و محصولات ارگانیک و اهمیت استفاده از این محصولات، بیشتر محصولات باغستان‌های سنتی به صورت ارگانیک تولید می‌شود.

رحمانی با بیان این مطلب که محصولات باغستان‌های سنتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند، افزود: بادام و انگور از جمله محصولاتی هستند که کیفیت و طعم مطلوبی دارند و در باغستان‌های سنتی به صورت ارگانیک تولید می‌شوند.

انتهای پیام/77002/خ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول