اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد

صادرات 30 هزار تن کالا از بازارچه‌های آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 30 هزار تن کالا از بازارچه‌های آذربایجان غربی صادر شد.

صادرات 30 هزار تن کالا از بازارچه‌های آذربایجان غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هشت ماه سال جاری 30 هزار تن کالا به ارزش 30 هزار و 718 دلار از بازارچه‌های مناطق مرزی آذربایجان غربی صادر شده که رقم قابل توجهی را از حیث وزن و ارزش دلاری دارد.

وی به مقایسه وزنی صادرات از بازارچه‌های استان در هشت ماه سال 1391 و 1390 پرداخت و افزود: در هشت ماه سال گذشته 26 هزار تن از بازارچه‌های مناطق مختلف استان کالا صادر شد در حالی که در هشت ماه سال 1391 حدود 30 هزار تن از بازارچه‌های استان صادر شد به طوری که می‌توان گفت در شاخص وزن میزان صادرات در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی به مقایسه صادرات از بازارچه‌ها با لحاظ شاخص ارزش دلاری پرداخت و بیان داشت: در هشت ماه سال گذشته به ارزش 30 هزار و 742 میلیون دلار صادرات انجام شد به طوری که در طول مدت مشابه در سال جاری به ارزش 30 هزار و 718 میلیون دلار صادرات از بازارچه‌ها انجام گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه با بررسی سال گذشته و امسال به این نتیجه می‌رسیم در ارتباط با ارزش صادرات بازارچه‌ها تغییر زیادی صورت نگرفته، ادامه داد: هم‌مرزی با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه یک فرصت بی‌نظیری برای استان ما قلمداد می‌شود چرا که می‌توان از این رهگذر برای صادرات، بیشتر اهتمام کرده و در این راستا فعال‌تر و مؤثرتر ظاهر شد.

سیداحمدی با بیان اینکه میزان صادرات از گمرکات استان نیز افزایش یافته است اذعان داشت: در مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 694 هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد در حالی که هشت ماه سال جاری 945 هزار تن کالا از گمرکات صادر شد که با افزایش 36 درصدی همراه است.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول