اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی بهبهان خبر داد

رنج صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه‌ای برای فروش

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه‌ای برای فروش در این شهرستان رنج فراوانی را متحمل شده است.

رنج صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه‌ای برای فروش

علی کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در این شهر اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان با همکاری اداره ارشاد، صنایع دستی جمعی از مربیان خود را از 24 تا 30 دی‌ماه در این شهرستان به معرض نمایش و فروش گذاشته است.

وی با بیان اینکه نگارخانه میرزاشوقی را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان برای برپایی این نمایشگاه اجاره کرده است، افزود: در این نمایشگاه آثاری از نسترن موسوی‌پور، نسرین شفیعی، نرگس ابوعلی، مهردخت مصحفی، فاطمه حسن‌زاده و آزیتا عدلی مربیان صنایع دستی در رشته‌های معرق چوب، مس و سنگ، گلیم، کپو، اسکراچ بورد، جواهر با سنگ‌های برنجی، سفال، نقاشی روی پارچه و چرم عرضه بوده که علاقمندان می‌توانند هر کدام را که تمایل داشتند خریداری کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از مربیان و هنرمندان صنایع دستی، معرفی این صنعت بهبهان و جبران اثرات نبود بازارچه فروش این صنایع در سطح شهرستان است.

وی با بیان اینکه بهبهان مهد صنایع دستی بوده اما حمایت‌های لازم از این حوزه نمی‌شود، تصریح کرد: به منظور معرفی و عرضه صنایع‌ دستی بهبهان به دیگر نقاط استان و کشور در حال تلاش برای برقراری ارتباط با دیگر شهرها بوده و در ماه آینده این نمایشگاه را در اهواز نیز برپا خواهیم کرد.

کارگرزاده از نبود بازارچه صنایع دستی در بهبهان خبر داد و گفت: صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه در این شهرستان رنج بسیاری را متحمل شده و ما برای جبران نبود این بازارچه‌ها مجبور به برپایی نمایشگاه هستیم که باز هم جوابگوی همه نیازها نیست.

وی با بیان اینکه وجود بازارچه باعث اشتغال‌زایی می‌شود، افزود: با وجود بازارچه صنایع دستی در شهر، کارآموز ما با امید به آینده دوره خود را گذرانیده و با کار در این حوزه و فروش صنایع دستی خود در بازارچه مخصوص به آن درآمد لازم را کسب می‌کند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان تاکید کرد: در حال حاضر مربی ما پنج ماه وقت و هزینه خود را صرف تولید صنایع دستی کرده و حاصل آن را در یک نمایشگاه یک هفته‌ای به معرض نمایش و فروش می‌گذارد و پس از آن دوباره باید پنج تا شش ماه دیگر صبر کند که این موضوع به هیچ‌وجه جوابگوی نیاز آنها نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر با تلاش و پیگیری فراوان دو نمایشگاه را نیز در طول سال در سطح شهرستان برپا کنیم باز هم نمی‌توانیم نقشی را که بازارچه فروش صنایع دستی در اشتغال‌زایی و ایجاد امید در هنرمندان و مربیان ایفا می‌کند، داشته باشیم.

کارگرزاده بیان کرد: در حال حاضر دو محل را برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در بهبهان در نظر گرفته شده و به فرمانداری اعلام کرده‌ایم که در انتظار تایید یکی از آنها از سوی مسئولان هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف و تلاش ما ایجاد بازارچه برای فعالان حوزه صنایع دستی بوده تا علاوه بر اشتغال‌زایی و ایجاد امید برای آنان، صنایع دستی بهبهان به مسافران و مهمانان این شهرستان عرضه، معرفی و شناسانده شود.

انتهای پیام/72003/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول