اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی بزرگ‌ترین لطمه را به تولید وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم شورای اسلامی گفت:‌ عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ قطعاً به تولید لطمه خواهد زد و زمینه رکود را در بسیاری از زمینه‌ها فراهم خواهد کرد.

عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی بزرگ‌ترین لطمه را به تولید وارد می‌کند

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص مراحل اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت در ماه‌های اخیر سعی و کوشش همراه با رایزنی را انجام می‌دهد تا فاز دوم را به هر نحو ممکن به مرحله اجرا برساند در حالی که اجرای مرحله دوم بدون در نظر گرفتن موانع و مشکلات تولید‌کنندگان و صنعتگران قطعاً به ضرر آنها بوده و یک رکود حقیقی را در این بخش زمینه‌ساز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس به شدت پیگیر تخصیص مبالغ مورد نظر از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید و حمایت از واحدهای صنعتی است که به نظر می‌رسد دولت کمتر از تعهدات خود در این حوزه تزریق اعتبار داشته و نتوانسته است به معنای واقعی در سال تولید ملی به این بخش توجه داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دلیلی که مجلس تصمیم گرفت تا امسال گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشود این بود که این قضیه به تولید ضربه زده و سبب شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران از هدف‌گذاری خود منصرف شده و واحدهای خود را به مرحله تعطیلی بکشانند.

پیر‌موذن به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: واقعاً کشور ما امروز در وضعیت اقتصادی نامناسب قرار دارد و تحریم‌ها و فشارهایی که از هر جهت به ما وارد می‌شود ما را در محاصره و تنگنا قرار داده است که راه برون‌رفت گرایش به تولید داخلی و کاستن از وابستگی‌های خارجی است که در این زمینه تولیدگران داخلی می‌توانند مهمترین رسالت و عظیم‌ترین کار را عهده‌دار شوند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که نباید بهای آب، برق، گاز و دیگر حامل‌های انرژی افزایش یابد ما موافق کمک به مردم هستیم و صنعتگران را نیز نسبت به حقوق این ملت محرم می‌دانیم و معتقدیم حرکت و پویایی آنها می‌تواند زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم را نیز فراهم آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان به برخی زمزمه‌‌ها مبنی بر افزایش پنج تا هفت برابری قیمت برق، بنزین و گازوئیل اشاره کرد و بیان داشت: البته در روزهای اخیر نشست‌هایی را در این زمینه با مسئولان امر داشتیم و مقرر شد در بودجه سال آینده به صورت هدفمند و ضابطه‌مند قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌ها اعمال شود و قطعاً مجلس مخالف افزایش چندین برابری قیمت سوخت و حامل‌های انرژی است.

پیرموذن افزود: ما سعی می‌کنیم با هدف حمایت از تولید، مهار تورم و ایجاد اشتغال حداقل تا پایان امسال از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها جلوگیری کنیم و به نظر می‌رسد در سال آینده نیز دولت فرصتی برای اجرا پیدا نخواهد کرد و دولت‌های آینده باید با راهکارهای مناسب و حمایت واقعی از تولید در این زمینه ورود پیدا کرده و عالمانه کار را به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: دولت تا زمانی که زیر‌ساخت‌های لازم را برای ارتقای فناوری‌ها در حوزه تولید و صنعت و سرمایه‌گذاری فراهم نکرده است امکان ندارد اجرای مرحله دوم نتایجی را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم ادامه داد: تورم در اقتصاد کشور نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و سبب شده است که حتی واحدهای صنعتی و اشتغالزا نیز دچار رکود و نابسامانی شوند که در این زمینه بهتر است هم مجلس و هم دولت با تدبیر در بودجه سال آینده عمل کنند.

وی ابراز داشت: برای بهبود و پیشرفت اقتصاد کشور باید با ارائه راهکارهای مناسب و نظارت قوی اقتصاد کشور را از بی‌ثباتی نجات دهیم.

این نماینده مجلس گفت: ‌تورم و بیکاری یکی از مسائل عمده در جامعه به شمار می‌رود و مجلس، دولت و بخش خصوصی در کنار هم باید تلاش جدی را برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و اشتغال داشته باشند.

پیرموذن در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه توجه به سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی اصل 44 می‌تواند ضمن غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور را در مسیر رشد و توسعه همه جانبه قرار دهد بر اجرایی شدن تمامی این موارد تاکید کرد.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول