اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم به گرانی‌ها دامن می‌زند / پیشرفت راه‌آهن کمتر از 30 درصد

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مجلس شورای اسلامی تا پایان امسال اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در فاز دوم متوقف کرده چرا که پیش‌بینی می‌شود اجرای آن دامنه تورم و مشکلات اقتصادی مردم را افزون‌تر می‌کند.

هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم به گرانی‌ها دامن می‌زند / پیشرفت راه‌آهن کمتر از 30 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: حضور رئیس جمهور در مجلس که چهار‌شنبه این هفته اتفاق می‌افتد با محوریت بودجه سال آینده و نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد در حالی که ما مطابق اصل 75 قانون اساسی مخالف اجرای مرحله دوم هدفمندی هستیم چرا که اجرای آن مستلزم اجرای قیمت‌هاست که در این اوضاع و احوال به صلاح مردم و جامعه نیست.

وی خاطرنشان کرد: سئوال ما این است که دولت با چه ساز و کار و ابزارهایی می‌خواهد مرحله دوم را اجرایی کند و آیا ظرفیتی برای تزریق نقدینگی جدید به جامعه وجود دارد یا نه و اصلاح قیمت‌ها با کدام منبع در‌آمدی صورت می‌گیرد و از چه طریقی می‌توانند خلأهای پیش آمده را نیز جبران کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین در سال آینده و برخی حامل‌های انرژی اشاره کرد و یادآور شد: ما به هیچ وجه موافق افزایش سرسام‌آور حامل‌های انرژی نیستیم و معتقدیم برای اجرای فاز دوم هیچ زمینه پذیرش و حرکت‌های تاثیر‌گذار وجود ندارد.

افضلی‌فرد به سنگینی بار روانی اصلاح قیمت‌ها و چندین برابر شدن نرخ‌ها اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم در وضعیت کنونی مردم از توان و ظرفیت افزایش قیمت‌ها و تورم دامنه‌دار برخوردار نیستند و به هیچ‌وجه در این زمینه آمادگی وجود ندارد.

وی به بحث نظارتی به عنوان یکی از وظایف نمایندگی اشاره کرد و  ابراز داشت: ما در حوزه نظارت بر حسن اجرای قوانین نیز که در برابر این ملت و پروردگار متعال مسئول هستیم اقدامات قانونی‌مان را انجام دادیم و بدون وابستگی به گروه‌ها، احزاب و عهدنامه‌ها و پیمان‌نامه‌های متفاوت سعی کردیم با در نظر گرفتن رضای الهی و حق و حقوق ملت بحث نظارتی خود را در اجرای درست قوانین انجام دهیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: در این زمینه با وزرای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی نشست‌هایی را برگزار کردیم و پیگیر انجام وظایف و عهده‌داری آنها بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افضلی‌فرد در پایان سخنان خود به نشست با وزیر آموزش و پرورش در خصوص پردیس فرهنگیان نیرو همچنین تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی اشاره کرد و اذعان داشت: خواسته ما از وزیر آموزش و پرورش این بود که تمام نیروهای قراردادی و حجمی تبدیل وضعیت شده و نسبت به رتبه‌بندی معلمان و همچنین اساتید مراکز تربیت معلم متناسب با اساتید دانشگاه‌ها و وزارت علوم در جهت بهره‌مندی از حق و حقوق واقعی اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول