اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب افزایش قاچاق سوخت شده است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: یکی از عوامل شکل‌گیری شبکه قاچاق سوخت عدم اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب افزایش قاچاق سوخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد سه‌شنبه‌شب در کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان، اظهار کرد: قاچاق سوخت یکی از پدیده‌های نوظهور محسوب می‌شود که طی 15 سال گذشته در کشور مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت سوخت در داخل با بازارهای خارجی از دلایل قاچاق سوخت محسوب می‌شود، افزود: به دلیل پایین بودن قیمت سوخت در کشور این امر موجب قاچاق در این زمینه شده است.

*اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب کاهش قاچاق سوخت شده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور میزان قاچاق سوخت در کشور کاهش یافت، افزود: اجرای مرحله دوم این قانون می‌توانست در این زمینه مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل شکل‌گیری شبکه قاچاق سوخت عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است، خاطرنشان کرد: اجرا نشدن مرحله دوم موجب افزایش قاچاق سوخت در کشور شده است.

*قیمت سوخت در ایران بسیار پایین است

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه اختلاف قیمت سوخت هنوز هم فاحش است، افزود: در مقایسه با کشورهای همسایه در کشور قیمت سوخت بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه قاچاق سوخت از طریق شبکه سوخت کشور صورت می‌گیرد، افزود: شبکه سوخت کشور پس از عدم توجه به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بیشتر فعال شده است.

*نشتی‌های علنی از شبکه سوخت کشور مشاهده می‌شود

استاندار زنجان شبکه سوخت کشور را شبکه کنترل شده عنوان کرد و افزود: نشتی‌های علنی از شبکه سوخت کشور مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی قاچاق سوخت مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: همه واحدها در قاچاق سوخت دخیل هستند.

رئوفی‌نژاد میزان مشارکت افراد مختلف را در قاچاق سوخت به میزان مصرف عنوان کرد و افزود: هرچه مصرف بیشتر بوده میزان قاچاق نیز افزایش یافته است.

وی بر ضرورت کنترل‌های لازم در زمینه مصرف و توزیع سوخت تاکید کرد و افزود: باید کنترل‌های لازم در زمینه مصرف سوخت انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از مشکلات از جمله قاچاق سوخت در کشور حل می‌‌شد، افزود: اجرا نشدن این قانون موجب بروز مشکلات در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/73003/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول