اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

فاز دوم هدفمندی به 66 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد / بنزین 5 هزار تومانی شوخی و طنز است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بنزین 5 هزار تومانی حرکتی نامعقول و به یک شوخی و طنز شبیه است، گفت: دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به 66 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فاز دوم هدفمندی به 66 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد / بنزین 5 هزار تومانی شوخی و طنز است

کمال‌الدین پیر‌موذن امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول علی‌رغم اینکه قانون بسیار جامع و کاملی بوده با نواقصی همراه بوده است که به نظر می‌رسد در برخی حوزه‌ها آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته است.

وی یادآور شد: اگر این قانون به صورت کامل اجرایی می‌شد بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور که از سال‌های گذشته انباشت شده بود می‌توانست برطرف شود و زمینه ثبات قیمت‌ها را فراهم آورد اما اجرای بد این قانون علاوه بر اینکه عرضه و تقاضا را به هم زده بلکه سبب شده تا با تزریق پول بیشتر به جامعه تورم و گرانی پدید آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی صرفه‌جویی‌ها در حوزه بنزین، گازوئیل، آب، برق، گاز و ... به عنوان نقطه مثبت و درخشان این طرح یادآور شد: با اصلاح ساختار اقتصادی به نظر می‌رسید هدفمندی یارانه‌ها انقلابی را به وجود آورد اما اجرای ناقص آن ضربه مهلکی را به عرصه تولید و صنایع وارد کرد در حالی که دولت به جای اجرای آن در چهار گام سعی کرد در دو مرحله آن را عملیاتی کند.

پیر‌موذن ادامه داد:‌ ما یقین داریم که دولت عزم جدی برای مرحله دوم نداشت چرا که اگر عزم دولت در این زمینه جدی بود این کار را در تیرماه و یا مرداد ماه انجام می‌داد که به هیچ‌وجه بستر و زمینه این کار صورت نگرفته بود که با توافق دولت و مجلس قرار شد اجرای فاز دوم متوقف شود.

وی به اظهارنظرهای اخیر رئیس جمهور در خصوص هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور تنها برخی جنبه‌های مثبت آن را مطرح کرد که ما نیز به آن معترف هستیم اما اینکه اجرای ناقص این قانون مشکلات و مصائب متعددی را به همراه داشته خود حدیث مجملی است که می‌توان آن را بازگو کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم بیان داشت: اگر دولت در بودجه سال آینده پیشنهادی را برای اجرای مرحله دوم ارائه کند نمایندگان مجلس آن را به دقت مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند ولی به نظر می‌رسد اجرای مرحله دوم آن بر مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌ها دامن زده و آزاد‌سازی قیمت سوخت و انرژی‌ها مشکلات معیشتی و عمومی مردم را زیاد‌تر کند.

پیرموذن در پاسخ به این سئوال که در بودجه سال آینده بنزین با نرخ 5 هزار تومان پیشنهاد شده است، تصریح کرد: البته دولت بودجه سال 92 را تاکنون با وجود گذشت 12 روز از دی ماه تحویل مجلس نداده و ما از جزئیات آن خبر نداریم اما به نظر می‌رسد بنزین 5 هزار تومان حرکت نامعقولی باشد و بیشتر به یک شوخی و طنز شبیه است.

وی ادامه داد: اگر دولت مصمم است فاز دوم هدفمندی را اجرا کند باید برخی تمهید مقدمات را انجام دهد تا به صورت دقیق این قانون در فازهای بعدی عملیاتی شود که البته مجلس در قانون هدفمندی یارانه‌ها دست دولت را باز گذاشته بود و انعطاف در حد امکان صورت می‌گرفت.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: بنده معتقدم در بودجه سال آینده امکانی برای مطرح شدن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیش نیاید و در این زمینه مجلس نیز به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد برخی کوتاهی‌ها و قصور در اجرای مرحله اول در فازهای بعدی نیز تکرار شود.

انتهای پیام/62001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول