اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

حضرت محمد (ص) شخصیتی تاریخ‌ساز بودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: حضرت محمد (ص) به معنای واقعی کلمه یک شخصیت تاریخ‌ساز بودند بنابراین باید در همه اعصار منش ایشان الگو قرار بگیرد.

حضرت محمد (ص) شخصیتی تاریخ‌ساز بودند

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نقشی که نبی مکرم اسلام (ص) در راستای تغییر سرنوشت ابنای بشر ایفا کرده‌اند برای هیچ فرد با انصاف و تحلیل‌گر توانایی پوشیده نیست لیکن امیدوار هستیم خداوند توفیق دهد منش و راه ایشان را پویا نگه داریم.

وی با بیان اینکه در آستانه میلاد پیامبر خاتم (ص) قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این روز را به مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: عشق و ارادتی که نسبت به ایشان و دوازده امام معصوم (ع) در دل مسلمانان نهفته است هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و مؤید این مطلب آن است که در ایام ولادت و شهادت مراسم‌های معنوی باشکوهی برپا می‌کنند.

دوزدوزانی به اقدامات دشمنان اسلام برای خاموش شدن نور هدایت اشاره کرد و افزود: حضرت محمد (ص) در تبیین مسیر عقاب و پاداش تلاش‌های زیادی کردند ولی مخالفان ایشان به دسیسه‌چینی پرداختند تا نبی‌اکرم (ص) از مدینه هجرت کرده و از مردم جدا شود ولی این قبیل توطئه‌ها کارگر نشد بلکه روزبه‌روز به جمعیت کثیر پیروان دین اسلام افزوده شد.

وی با اشاره به محتوای سوره انفال آیه 30، گفت: در این آیه به طور صریح اشاره شده است 3 نفر از کفار صاحب‌نام شهر برای نابودی و به شهادت رساندن ایشان نقشه می‌کشیدند همچنین برای زندانی و تبعید دسیسه‌چینی می‌کردند به این ترتیب رنج‌های زیادی بر پیامبر خاتم (ص) تحمیل شد.

امام جمعه پلدشت با اظهار به اینکه راه و مکتب ایشان با وجود سپری شدن یک هزار و 400 سال همچنان پویا و برقرار است، ادامه داد: امروز مسلمانان جهان رسالت سنگینی بر عهده دارند لیکن باید برای عمل به سیره نبوی و توصیه‌های ایشان اهتمام کنند تا یک مسلمان به الگویی برای سایر افراد تبدیل شده و در کانون توجه قرار گیرد.

وی فرا رسیدن سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر (عج) را تبریک گفت و افزود: در این روز فرخنده مردم باید تلاش کنند تا با مؤلفه‌‌های یک منتظر واقعی آشنا شده به این صورت قدم برداشته سپس زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خودشان را تنظیم کنند.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول