اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود:

پیامبر اسلام هویت و استقلال تازه‌ای به جامعه بشری بخشید

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود گفت: پیامبر اسلام، هویت و استقلال تازه‏ای به جامعه بشری هدیه کرد و سبب شد تا مسلمانان با فرهنگی مترقی به جهانیان معرفی شوند.

پیامبر اسلام هویت و استقلال تازه‌ای به جامعه بشری بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدحسین موسویان در گردهمایی حلقه‌های صالحین بسیج اصناف شاهرود که در گرامی‏داشت 28 صفر برگزار شد، اظهار داشت: هر جامعه به ویژه هر امتی در این اندیشه است تا از امت‌های دیگر بازشناخته شود و در این میان، تفاوت‌های فرهنگی است که این تفاوت را معنا و مفهوم می‏بخشد؛ زیرا تفاوت‌های تمدنی یا دیده نمی‌شود یا پایدار نیست.

وی افزود: تفاوت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه بینشی و نگرشی در تبیین اهداف جامعه و راهبردهای آن می‌تواند اثر روشنی در تفاوت‌ها به جای بگذارد.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود ادامه داد: امت اسلام می‌کوشد تا با بهره‌گیری از روش‌های خاص که از آن به شریعت اسلامی یاد می‌کند، به اهداف خاص و بلندی دست یابد که تضمین‏کننده سعادت جمعی بشر در سراسر کره خاکی و رشد و تکامل معنوی تا رسیدن به مقام خلافت الهی باشد.

موسویان خاطرنشان کرد: از این رو، روش‌های دست‌یابی به این هدف، نقش مهم و ارزشی بازی می‌کند و این‏گونه نیست که مثلاً نماز و روزه یا حتی جهاد تنها روش‌های انسانی باشد که هر دم می‌تواند یا قابلیت تغییر و تبدیل دارد؛ بلکه روش‌هایی که امت اسلامی انتخاب کرده، روش‌هایی است که بیشتر از خصیصه بقایی برخوردار بوده و امری ثابت و ارزشی است.

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام در زمانی که با فرهنگ‌هایی چون فرهنگ مشرکان، یهودیان، مجوسیان و مسیحیان رو به رو شد، کوشید تا افزون بر بیان کلیات و جوامع‏الکلم که بیانگر غایت و مبانی بود، اصول و روش‌هایی خاص را شناسایی کند که افزون بر دستیابی به اهداف و یاری دراین حوزه بتواند هویت و استقلال فرهنگی را نشان دهد و بیان کند.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود با اشاره به اذان به عنوان نماد حضور اجتماعی عبادت افزود: پیامبر اسلام تلاش بسیاری کرد تا فرهنگی خاص جهان اسلام را ارائه کند و در این راه تلاش‌های فراوانی از خود نشان داد و نمادها و نشان‌هایی خاص برای اسلام طراحی کرد که از محراب و مسجد گرفته تا قبله و سبک نماز خواندن را می‌توان اشاره کرد.

وی بیان داشت: هویت‏طلبی برای امت اسلامی همانند دوره بحران نوجوانی و جوانی بود؛ پیامبر اسلام از همان آغاز کوشید تا با هویت‌بخشی به امت در مکه، خود را از نمادهای مشرکان دور سازد؛ پیامبر اعظم کوشید تا خود را از اتهام اشتراک برهاند و نمادهای خاصی را ایجاد کرد.

مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شهرستان شاهرود افزود: اکنون اسلام دارای هویتی مستقل در جهان است و این‏ها همه از مجاهدت‌های پیامبر و امامان معصوم در حفظ و تبیین و تشریح آن در امت اسلام برخاسته و ما باید قدردان آن باشیم و تلاش کنیم این راه را به درستی به آیندگان منتقل سازیم.

انتهای پیام/2249/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول