اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان صدا و سیما در امور روحانیت:

راهی برای نجات جامعه جز بازگشت به اصول رفتاری پیامبر نداریم

خبرگزاری فارس: مشاور سازمان صدا و سیما در امور روحانیت گفت: راهی برای نجات جامعه جز بازگشت به اصول رفتاری پیامبر اسلام(ص) نداریم.

راهی برای نجات جامعه جز بازگشت به اصول رفتاری پیامبر نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی صبح امروز در مراسم عزاداری اداره اوقاف نیشابور در بقعه بی‌بی شطیطه این شهر، اظهار داشت: اگر احکام الهی در جامعه جاری شود بازار ما منزه و زندان‌ها خالی از زندانی می‌شود و طلاق و خیلی از بزه‌کاری‌ها به حداقل می‌رسد.

وی افزود: امروزه که وسایل ارتباط جمعی گسترش زیادی در بین آحاد جامعه نسبت به قرون گذشته پیدا کرده است، باید احکام الهی خیلی بیشتر در میان مردم رایج باشد؛ همه بدانند و از همه مهمتر بدان عمل کنیم.

نویسنده کتاب «نوائب‌الدهور فی ما مضی قبل‌الظهور» با تجلیل از شخصیت تاریخی مردم نیشابور و بی‌بی شطیطه، با اشاره به اینکه یکی از مراکز اصلی تشیع در طول تاریخ در نیشابور بوده است، بیان داشت: تمام همت این زن سالمند این بوده که پایبند به احکام الهی باشد و تلاشش این بوده که لقمه حلال وارد زندگی خود کند.

ادیب یزدی افزود: این بانو نه صاحب زمین‌های آنچنانی بوده و در پیش عالمان بزرگ تلمذ کرده، درهم و دینار دنیا نیز نتوانسته ایشان را مشغول خود کند و با التماس وجوهات شرعی را به امام می‌رساند و البته از میان انبوه پول‌هایی که به امام کاظم(ع) می‌رسد، امام فقط وجه اندک شطیطه را قبول می‌کند.

وی یادآور شد: وقتی امام کاظم(ع) که مقامش از تمامی انبیا به جز پیامبر خاتم بالاتر است او را احترام کرد، پس ما هر کار برای این بانوی بزرگوار کنیم حق او است؛ چون ایشان عامل به احکام بوده‌اند.

مؤلف کتاب «غنچه‌های خونین آل عقیل» خاطر نشان کرد: راهی برای نجات جامعه جز بازگشت به اصول رفتاری پیامبر اسلام(ص) نداریم.

ادیب یزدی تصریح کرد: در روزگار ما بیش از هر وقت دیگری نیازمند عمل به سنت پیامبر اکرم(ص) هستیم.

مؤلف کتاب «خورشید در سایه» خاطر نشان کرد: نوع رفتار پیامبر اکرم(ص) که بعدها به سنت پیامبر معروف شد شامل رفتار، گفتار و نوع معاشرت ایشان با دیگران است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) تربیت شده خداست، تصریح کرد: ما برای رعایت احکام الهی چاره‌ای جز این نداریم که به در خانه پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) برویم.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول