اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرایی شدن طرح سفر «مهر»

رانندگان به سفرهای کم‌هزینه می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح جزئیات طرح ملی سفر «مهر» گفت: ‌رانندگان زحمت‌کش و کم‌درآمد در این طرح ملی با خدمات ادارات دولتی به سفرهای کم‌هزینه می‌روند.

رانندگان به سفرهای کم‌هزینه می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا واعظی‌زاده یکشنبه شب در نشست بررسی طرح ملی سفر «مهر» در کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی جزئیات این طرح اظهار داشت: طرح سفر «مهر» برای رانندگان در نظر گرفته شده که در آن هر راننده می‌تواند مدت سه شب و سه روز را با خدمات‌رسانی دولت و 70 درصد تخفیف در هزینه‌های سفر در هر استانی که مایل است به گشت و گذار بپردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از 25 دی تا 25 شهریور است، ادامه داد: جامعه هدف این طرح در حال حاضر رانندگان وسایل سنگین و سبک است که در این طرح به مدت سه شب و سه روز از امکانات سفر و تحقیقات ویژه برخوردار می‌شوند.

وی انتظار اصلی خود از ادارات این استان را همکاری در بحث اسکان مسافران در قالب این طرح خواند و خاطرنشان کرد: از مدیران انتظار داریم که به این طرح با دید یک طرح نو نگاه کنند، چراکه اهداف این طرح متفاوت از سفرهای نوروزی و یا وظایف ستاد دائمی سفرها است.

واعظی‌زاده تصریح کرد: وظایفی برای ستاد اجرایی طرح سفر مهر در نظر گرفته شده، اما استقبال شایسته از رانندگان و مسافرین در قالب این طرح به خلاقیت مدیران عضو بستگی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ رانندگان از طریق اداره‌کل پایانه‌ها و سازمان تاکسیرانی شناسایی می‌شوند و در سایتی که به زودی طراحی می‌شود، ثبت‌نام می‌کنند تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

واعظی‌زاده عنوان کرد: 20 اسفند تا 20 فروردین که اوج میزبانی از مسافرین نوروزی است در طرح «سفر مهر» استثنا است و این ایام شامل طرح نیست.

* شرکت‌های حفار در ایام ورود گردشگران چاله و چوله تولید نکنند

شهردار یاسوج نیز در این نشست از آمادگی همیشگی این واحد مدیریتی برای استقبال از میهمانان و گردشگران خبر داد و بیان داشت:‌ در سال‌های گذشته تجارب خوبی در ساماندهی استقبال و خدمات‌رسانی به مسافران به دست آمد که عمده آن به دلیل تمرکز اعضای ستاد دائمی سفرها در یک نقطه بوده است.

قباد نگین‌تاجی خواستار استفاده از این تجربه در سال جدید شد و یادآور شد: طرح سفر «مهر» ایده جدیدی است که شهرداری یاسوج هر خدمتی را که لازم باشد به رانندگانی که در قالب این طرح قصد سفر و دیدن جاذبه‌های زیبای این شهر را دارند، انجام می‌دهد.

وی از آغاز شدن کارهایی چون نورپردازی در معابر شهر و زیباتر کردن چهره شهر خبر داد و بیان کرد: امیدواریم شرکت‌های حفاری و خدمات‌رسان در این ایام خاص برای شهر گردشگرپذیر یاسوج چاله و چوله تولید نکنند.

نگین‌تاجی زیبایی چهره شهر را به ویژه در ورودی‌ها بسیار مهم خواند و ادامه داد: پاکسازی کنار جاده‌ها اگرچه وظیفه شهرداری نیست، اما آماده‌ایم تا همه امکانات و ماشین‌آلات خود را برای پاکسازی کناره‌های جاده‌ها از زباله بسیج کنیم. هرچند این اقدام کار یک دستگاه به تنهایی نیست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست نیت دولت از اجرای این طرح را قدردانی از زحمات رانندگانی دانست که در همه طول سال در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و شاید خودشان نیز فرصت سفر رفتن ندارند، اما همواره همراه سفرهای دیگران هستند.

مسعود مصدقی افزود:‌ در این زمینه با انجمن صنفی رانندگان جلسه می‌گذاریم و در این طرح همکاری لازم صورت می‌گیرد.

* حرف زدن در جلسات بدون ضمانت اجرایی نتیجه‌ای ندارد

محسن کرم‌پور نماینده آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست حرف زدن در چنین جلساتی بدون ضمانت اجرایی آ‌ن‌ها اقدامی بی‌نتیجه خواند و گفت:‌ بعید می‌دانم طرح تخفیف 70 درصدی هزینه‌های هتل اجرا شود.

وی بیان کرد: وقتی دولت هزینه‌های بلیط هواپیما و اتوبوس را این‌همه گران کرده و خود مسبب گران‌فروشی است، چگونه حالا یک هتل بخش خصوصی که باید در همین بازار مرغ و مواد خوراکی بخرد، بتواند این همه در خدماتش تخفیف دهد.

کرم‌پور از آمادگی آموزش و پرورش این استان برای همکاری در طرح سفر مهر خبر داد.

* دانشگاه علوم پزشکی همواره در کنار مسافرین و گردشگران بوده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی آماده است تا در این ایام اکیپ‌های پزشکی، گشت سلامت، بازرسی‌های بهداشت محیطی را در اختیار این طرح قرار دهد.

سید رشید غفاری افزود: همچنین در این ایام اتوبوس آمبولانس این دانشگاه آماده خدمت‌رسانی به میهمانان در قالب طرح «سفر مهر» و مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همواره در کنار میهمانان و گردشگران بوده است، عنوان کرد: همچون سال‌های گذشته 2 مرکز سلامت با اکیپ مجهز پزشکی را در دو نقطه پرازدحام این استان یعنی بی‌بی حکیمه و جاده یاسوج به بابامیدان راه‌اندازی می‌کنیم که به مسافرین خدمات‌رسانی کنند.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول