اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌جمهور:

نخستین گروه طرح ملی سفر مهر از مشهد آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور گفت: طرح ملی سفر مهر برای نخستین بار به سبب وجود مرقد مطهر امام ‌رضا(ع) و اشتیاق زائران حرم مطهر رضوی از مشهد آغاز می‌شود.

نخستین گروه طرح ملی سفر مهر از مشهد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدشریف ملک‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌رضوی که در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد،‌ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: جایگاه زائر و زیارت در مشهد از اهمیت بالایی برخوردار است و تمامی افرادی که در مشهد و خراسان‌رضوی خدمت می‌کنند خادمان زائران مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه هر زائری که وارد مشهد می‌شود خادم امام‌ رضا(ع) است، ادامه داد: مسئولان در مشهد باید به گونه‌ای خدمات را ارائه دهند که زائر در بدو ورود به مشهد زیارت را حس کند و با آداب و رسوم زیارت امام رضا(ع) آشنا شود.

ملک‌زاده بیان کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران است و مسئولان باید تلاش کنند که آداب و رسوم زیارت در این شهر برای همگان جایگاه خود را پیدا کند و حس زیارت برای افراد به وجود آید.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: گردشگری در مشهد باید به طور خاص به گردشگری زیارت اختصاص پیدا کند و تمامی دستگاه‌ها و مراکز تفریحی اقامتی در رأس این نوع از گردشگری فعالیت کنند به گونه‌ای که در تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مراکز اقامتی پرچم سبز امام‌رضا(ع) برافراشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کارگروه زیارت بر پایه گردشگری زیارت بنا شده، عنوان کرد: افرادی که وارد مشهد می‌شوند 100 درصد برای زیارت می‌آیند و باید تمامی مکان‌ها در حفظ حس زیارت به زائر کمک کنند و محور تمامی فعالیت‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی زیارت زائر و به وجود آمدن حس معنوی باشد.

ملک‌زاده اظهار کرد: باید تمهیدات و تسهیلات برای سفر زائران به وجود آید و فردی در کشور نباشد که برای سفر به مشهد و زیارت امام‌رضا(ع) مشکلی داشته باشد باید به نیاز زائر واقعی توجه خاص و ویژه شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: باید برای زائرانی که از کشورهای دیگر به منظور زیارت وارد مشهد می‌شوند تمهیدات لازم به وجود آید و مسئولان به منظور خادمان امام‌رضا(ع) در این راستا به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه سلام به حضرت رضا(ع) ثبت ملی شده است، گفت: سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری برنامه‌های خوبی برای آئین‌های عاشورایی و عزاداری‌های ایام محرم و 28 صفر دارد و تلاش می‌کند پس از ثبت ملی آئین‌های مذهبی آنها را به ثبت جهانی و بین‌المللی نیز برساند.

ملک‌زاده افزود: ثبت جهانی امام‌رضا(ع) در سال 1310 انجام شده است که باید با همکاری آستان‌قدس رضوی برای ثبت جهانی امام رضا(ع) در سال جدید اقدامات لازم صورت گیرد و همچنین در راستای مذاکراتی که با آیت‌الله وحید خراسانی‌ صورت گرفته است امیدواریم بتوانیم با همکاری کشور سوریه حضرت رقیه و حضرت زینب(س) را نیز به ثبت جهانی برسانیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامی برای سفر اقشار کم‌درآمد جامعه صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: باید شرایط و تمهیدات لازم برای سفر این افراد خصوصا در مشهد مقدس با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: طرح ملی سفر مهر از مشهد آغاز می‌شود و نخستین گروه در 25 دی‌ماه سال جاری از اقشار کم‌درآمد با همکاری اتحادیه تاکسیرانی، حمل ‌و نقل درون‌شهری و اعضای اصلی ستاد طرح ملی سفر مهر انجام می‌گیرد.

ملک‌زاده اظهار کرد: به عنوان نخستین گروه طرح ملی سفر مهر، برای کلیه رانندگان تاکسی، اتوبوس، تاکسی‌های تلفنی و بین‌شهری و همچنین رانندگان مینی‌بوس و کامیون‌ها انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها برای 33 استان کشور ارسال شده است و مقدماتی برای اجرای نخستین گروه این طرح صورت گرفته است و همچنین تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها دولتی و خصوصی دخیل در این امر ملزم به همکاری با ستاد طرح ملی سفر مهر هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود 15 میلیون نفر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند، عنوان کرد: تخفیفات ویژه برای زائران در طرح ملی سفر مهر صورت گرفته که حدود 70 درصد تخفیف در کلیه مهمانسراهای کشور، 50 درصد تخفیف برای پذیرایی از زائران و همچنین 70 درصد تخفیف برای این اقشار در کلیه هتل‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول