اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم:

80 درصد رانندگان تاکسی در قم بیمه شدند / آموزش زبان انگلیسی و عربی به رانندگان تاکسی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم از بیمه شدن 80 درصد رانندگان تاکسی در قم خبر داد.

80 درصد رانندگان تاکسی در قم بیمه شدند / آموزش زبان انگلیسی و عربی به رانندگان تاکسی

علیرضا اقبالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد سازمان تاکسیرانی قم در راستای مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل درون شهری قم گفت: در 9 ماه نخست سال جاری سازمان تاکسیرانی قم اقدامات مثبتی را در راستای ‌خدمت‌رسانی و آسایش همشهریان در ناوگان حمل و نقل درون شهری قم انجام داده است.

وی افزود: ساماندهی خطوط تاکسیرانی، شناسایی پایانه‌های جدید، انجام فعالیت‌های مقدماتی برای هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی، تأسیس مرکز آموزش تاکسیرانان و... از جمله اقدامات سازمان تاکسیرانی در مدت یاد شده بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم ادامه داد: ساماندهی و بیمه 220 دستگاه خودروی مسافربر شخصی روستایی، برگزاری 200 کلاس آموزشی برای ارتقاء سطح دانش رانندگان، ساماندهی وانت‌بارهای فعال و... از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان تاکسیرانی قم است.

اقبالیان تصریح کرد: در سال گذشته هزار و 100 دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس فعالیت داشته‌اند که در سال جاری این تعداد به هزار و 480 دستگاه رسیده است و 600 دستگاه خودرو دیگر نیز تا سال آینده زیر پوشش سازمان تاکسیرانی قرار خواهند گرفت.

وی عنوان داشت: همچنین نخستین جلسه کمیته فنی اجرایی اتحادیه‌‌ها برگزار شده و در این جلسه مسائل فنی اتحادیه‌ها، نوع خودرو، قوانین و مقررات سرویس مدارس، نوع خدمات و... برای سازمان تاکسیرانی برنامه‌ریزی شده است. 

هشدار سازمان تاکسیرانی به رانندگان متخلف

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم خاطرنشان کرد: با رانندگان متخلف در ناوگان حمل و نقل درون‌ شهری برخورد شده و در صورت ارتکاب تخلف علاوه بر جریمه نقدی سنگین پروانه کاری آنان نیز ابطال خواهد شد.

اقبالیان یادآور شد: در سال گذشته دو کلاس آموزش قوانین و مقررات تاکسیرانی و مسائل اجتماعی برای رانندگان برگزار شد که در سال جاری علاوه بر کلاس‌های یاد شده، کلاس آموزشی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و مشتری‌مداری برای رانندگان برگزار شده است. 

برگزاری کلاس‌های آموزشی مقدماتی زبان‌ به رانندگان

وی اظهار داشت: همچنین در همین راستا در سال آینده کلاس‌های آموزشی زبان عربی و انگلیسی به صورت مقدماتی برای رانندگان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم بیان کرد:‌ در حال حاضر 6 هزار خودرو به همراه 8 هزار و 500 راننده در ناوگان حمل و نقل درون شهری استان قم فعالیت دارند که از این تعداد 81 درصد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

اقبالیان افزود: همچنین پیگیری مسائل رفاهی رانندگان، تجلیل از رانندگان نمونه به همراه خانواده آنان و ارائه روغن موتور پارس به صورت اقساط با ظرفیت بالا در اختیار رانندگان از دیگر خدمات ارائه شده به رانندگان سازمان تاکسیرانی استان قم است. 

 ارائه خدمات به رانندگان بر اساس رتبه‌بندی

وی در ادامه با اشاره به رتبه‌بندی تاکسی‌ها در سامانه حمل و نقل درون شهری گفت:‌ در حال حاضر 20 شرکت مسافربری و چهار شرکت باربری با سازمان تاکسیرانی استان قم همکاری دارند که هر کدام از این شرکت‌ها با توجه به سابقه اجرایی، توان اجرایی، مدیرعامل و هیئت‌مدیره و کلاس‌های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته و می‌توانند بر اساس رتبه کسب شده خدمات دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم عنوان کرد:‌ خودروهای حمل و نقل درون شهری بی‌سیم با نوار مشکی، تاکسی گردشی با رنگ نارنجی، ‌تاکسی خطی با نوار سبز و تاکسی دربستی با نوار قهو‌ه‌ای در بدنه تاکسی در ناوگان حمل و نقل درون ‌شهری استان قم مشخص شده است.

انتهای پیام/78007/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول