اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان خبر داد

آموزش ترافیکی رانندگان غرب گیلان در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از آموزش ترافیکی چهار شهرستان منطقه غرب استان در صومعه‌سرا خبر داد.

آموزش ترافیکی رانندگان غرب گیلان در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مرتضی عظیمی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در صومعه‌سرا، اظهار کرد: سال گذشته صومعه‌سرا در حوزه تصادفات جاده‌ای رتبه چهارم استانی را داشت که این رقم در سال جاری به رتبه دوم افزایش یافته است.

وی، آموزش رانندگان برای جابه‌جایی مسافران و کالا و حفظ موازین ایمنی را از اصول مهم و مطرح در حیطه حمل و نقل برشمرد و افزود: تمام رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید آموزش‌های لازم و ضروری برای حفظ جان مسافران و انتقال ایمن کالا را فرا گیرند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان با بیان اینکه طبق قوانین جدید تمام رانندگان حمل و نقل کالا باید 46 ساعت آموزش و در بخش مسافر 45 ساعت آموزش پیش از فعالیت را طی کنند، تصریح کرد: این آموزش‌ها برای کاهش میزان تلفات جانی و مالی در جاده‌های کشور ضروری است.

عظیمی از آموزش ترافیکی چهار شهرستان منطقه غرب گیلان در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: تاکنون بالغ بر 320 راننده وسایل نقلیه عمومی منطقه غرب گیلان در پایانه حمل و نقل صومعه‌سرا آموزش ترافیکی را گذرانده‌اند.

به گفته وی، آموزش‌های ترافیکی تاکنون برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی فومن، شفت، ماسال و صومعه‌سرا به مدت 4 هزار و 720 ساعت برگزار شده است.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان با اشاره به نوسازی ناوگان عمومی در صومعه‌سرا، اذعان کرد: در سال جاری 11 دستگاه اتوبوس در صومعه‌سرا برای جا به‌جایی ایمن‌تر مسافران نوسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 500 راننده در بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در صومعه‌سرا فعالیت می‌کنند.

عظیمی آموزش راکبان موتورسیکلت در مناطق روستایی را از دیگر اقدام‌های پایانه حمل و نقل عمومی صومعه‌سرا ذکر کرد و یادآور شد: امسال راکبان موتورسیکلت‌های 13 روستای صومعه‌سرا به صورت آزمایشی مورد آموزش ترافیکی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای 41 نقطه حادثه‌خیز است، متذکر شد: عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بیشترین آمار تلفات جانی در این نقاط حادثه‌خیز را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/84003/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول