اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

36 روستای هدف گردشگری اجرایی می‌شود / اجرای طرح سفر مهر در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل به 47 روستا خبر داد و گفت: 36 روستای هدف گردشگری جدید در این استان راه‌اندازی می‌شود.

36 روستای هدف گردشگری اجرایی می‌شود / اجرای طرح سفر مهر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: روستاهایی همچون گل‌بلاغ، زنده‌آباد و شور‌گل در بیله‌سوار، تولیر، قوزلو، اوماسولان و زاویه‌سنگ در گرمی، هواشنق، لرد، زاویه‌کرد، خمس در خلخال،‌ ارجستان، بیله‌درق، ورگه‌سران در سرعین، پیر‌عبادلو، محمد‌رضا‌لو و دزکندی در پارس‌آباد، کوهساره، وکیل‌آباد، ثمرین، شیخ‌احمد، پیر‌علی و بودالاغلو در اردبیل، کنزروق و کوچه‌نق در مشگین‌شهر،  گرمه‌چشمه، عنبران، ننه‌کران و نیارق در نمین، قره‌شیران، گلستان و ایلانجق در نیر از جمله‌ روستاهای جدیدی هستند که به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای این روستاها یک سری اعتبارات ملی و استانی از سرفصل گردشگری در نظر گرفته می‌شود تا با همکاری بنیاد مسکن طرح‌های ویژه عمرانی و اجرایی در آنها به مرحله عمل و اجرا برسد.

استاندار اردبیل یادآور شد: پیش از این در این استان 11 روستای هدف گردشگری وجود داشت که این روستاها با معماری سنتی و نماهای ویژه بهسازی و نوسازی می‌شد که امیدواریم 36 روستای جدید نیز با همین معیار به مرحله اجرا و عملیات برسد.

دولت در بستر‌سازی همگانی کردن سفر تسهیل ایجاد کرده است

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن طرح جدید سفر مهر در کشور بر اساس تصمیم مسئولان و توافق معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: با هدف همگانی کردن و تسهیل در سفرهای درونی در سطح کشور، طرح سفر مهر برای عموم مردم اجرا می‌شود که رانندگان وسایط نقلیه عمومی اعم از تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیونت و خانواده‌های آنها از اولویت برخورداری از تسهیلات سفر مهر برخوردار هستند.

این مسئول همه دستگاه‌های اجرایی کشور را به مشارکت در اجرای این طرح دعوت کرد و بیان داشت: ما در گام اول اقدام به اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام می‌کنیم تا میزان اقبال و استقبال مردم را به خوبی ارزیابی کنیم تا بر اساس زمان‌بندی مراحل بعدی طرح اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: در این طرح که بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و در فصول خارج از پیک سفرها انجام می‌شود سعی می‌شود در حد وسع و توان بستر و زمینه اسکان مناسب و ایاب و ذهاب شایسته همراه با تخفیف ویژه ارائه شود تا با در نظر گرفتن این زیر‌ساخت‌ها سفر با سهولت بیشتر و دغدغه کمتر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حمل و نقل و شهرداری‌ها خواست در گام اول نسبت به اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام افراد کم‌درآمد برای برقراری سفرهای ارزان قیمت اقدام لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: ما منتظر ابلاغ فازهای بعدی بعد از ارزیابی آمار و ارقام اولیه ارائه شده به ستاد کشوری خواهیم بود.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول