اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان:

رانندگان در هوای مه‌آلود با حداقل سرعت رانندگی کنند / کاهش 15 درصدی تلفات انسانی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از کاهش 15 درصدی تلفات انسانی در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و از رانندگان خواست در هوای مه‌آلود با حداقل سرعت رانندگی کنند.

رانندگان در هوای مه‌آلود با حداقل سرعت رانندگی کنند / کاهش 15 درصدی تلفات انسانی

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: رانندگان باید تا حد ممکن از رانندگی در هوای مه‌آلود خودداری کنند و در صورت داشتن الزام در چنین شرایطی با حداقل سرعت برانند.

وی تاکید کرد: در هوای مه‌آلود با نور پایین و با احتیاط کامل برانید در صورت تراکم مه، وسیله نقلیه خود را در جای مناسبی متوقف کنید و تا زمانی که مسیر جلویی قابل رویت نباشد حرکت نکنید؛ همچنین در تونل‌ها شیشه‌ها را بالا بیاورید تا از استنشاق گازهای سمی حاصل از اگزوز خودروها در امان باشید.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رانندگان باید برای مسافرت در هوای مه‌آلود زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند و شیشه جلوی اتومبیل، چراغ‌های جلو، راهنماها، شیشه‌های بغل، عقب و برف پاک‌کن‌ها و بخاری را بازدید و تمیز کنند.

وی ادامه داد: رانندگان در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه‌شکن مجهز و در صورت وجود مه غلیظ و عدم دید کافی، وسیله نقلیه خود را به منتهی‌الیه سمت راست جاده هدایت کرده و ضمن توقف کامل، چراغ‌های آن را روشن نگه داشته و از خطوط وسط و کنار جاده مسیر حرکت خود استفاده کنند.

رشتیانی تصریح کرد: با توجه به احتمال از سرگیری برف و باران در روزهای آینده از رانندگان درخواست می‌شود در مسیرهای برفی و یخبندان حتماً فاصله مناسب را با وسیله نقلیه جلویی رعایت کنند.

 

وی گفت: رانندگان هنگام عبور از محورهای یخ‌زده با دنده سنگین و با سرعتی حرکت کنند که نیاز به گرفتن ترمز نباشد، چراکه با کمترین فشار به پدال ترمز چرخ‌های ماشین روی سطح یخ‌زده سُر خورده و کنترل خودرو از اختیار راننده خارج می‌شود.

سرهنگ رشتیانی در پایان از کاهش 15 درصدی تلفات انسانی در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و افزود: طرح زمستانی پلیس از 20 آذر ماه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و پلیس با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/2308/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول