اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ولایت فقیه همان ولایت الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت الهی است، گفت: ولایت فقیه یک مکتب و متعلق به خدا و دین اسلام است.

ولایت فقیه همان ولایت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد اظهارداشت: حضور و فعالیت در تشکل‌های دانشجویی و میادین فرهنگی نشان‌دهنده انگیزه‌های درونی فعالان این عرصه است.

وی با قدردانی از تلاش دانشجویان فعالان در تشکل جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد، افزود: اقدامات دانشجویان فعال در این عرصه هم از آن جهت که می‌تواند مسیر روشنی را برای حرکت رو به جلوی این افراد فراهم آورد و هم از آن جهت که می‌تواند در هدایت افکار عمومی به سمت حق و حقانیت موثر واقع شود بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نکونام تصریح کرد: برای آینده این دانشجویان فعال به طور قطع و یقین چشم‎انداز روشنی می‌توان ترسیم کرد و این امر می‌تواند منشا خیر در جامعه شود.

* خودسازی در تشکیلات دانشجویی یک ضرورت است

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت خودسازی اعضای تشکل جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: در مقابل فرصت‌های بسیاری که فراروی این دانشجویان قرار دارد اما باید با ارتقای بصیرت و بینش خود مراقب باشند تهدیدات موجود به ادامه حرکت آن‌ها خدشه وارد نکند.

نکونام سلامت فعالیت‌های دانشجویی را مستلزم حرکت در مسیر الهی دانست و اذعان داشت: اگر دانشجویان در انجام فعالیت‌های خود تنها به حق که همان مسیر الهی، قرآن، پیامبر(ص)، امامان معصوم(ع) و ولی‎فقیه است توجه داشته باشند، می‌توانند سلامت کاری خود را تضمین کنند.

*ولایت فقیه همان ولایت الهی است

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت الهی است، متذکر شد: ولایت فقیه یک مکتب و متعلق به خدا و دین اسلام است و فعالان عرصه تشکلات دانشجویی باید تنها فرمایشات و نظرات مقام معظم رهبری را شاخص فعالیت‌های خود قرار دهند.

نکونام با بیان اینکه نظرات ولی‎فقیه مقدم بر همه نظرات مطرح شده در کشور است، تصریح کرد: دانشجویان باید توجه کنند که در فعالیت‌های سیاسی و برنامه‌های تشکیلاتی خود تنها نظر مقام معظم رهبری را ملاک و در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

* ایمان‌مداری مهم‌ترین شاخص فعالیت‌های تشکیلاتی است

وی، ایمان‌مداری را مهم‌ترین شاخص فعالیت‌های تشکیلاتی برشمرد و  بیان داشت: زاویه گرفتن عده‌ای از مسئولان کشور نسبت به ولی‎فقیه ناشی از بی‎ایمانی آن‌ها است و شما دانشجویان باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید همواره در مسیر حق گام بردارید باید باایمان و ولایت‎مدار باشید.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به انحراف تشکل‌هایی چون مجاهدین خلق، اظهار داشت: انحراف این تشکیلات به واسطه تفسیر ظاهری از دین اسلام و عدم توجه به به امور مبنایی و اساسی این دین مبین بوده است.

* ضرورت تقویت ریشه‌های اعتقادی در نسل جوان

نکونام بر ضرورت تقویت ریشه‌های اعتقادی و باورهای عمیق دین در نسل جوان تاکید کرد و گفت: برگزاری سیر مطالعاتی از کتاب‌هایی چون آثار شهید مطهری، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی می‎تواند در این راستا راهگشا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به شاخص‌های مهم دین اسلام توجه کنید و دست‌یابی به اهداف تشکیلات خود را بر مبنای آن قرار دهید، بی‎تردید در تعالی و هدایت جامعه به سمت رستگاری و سعادت نقش موثری ایفا کرده‌اید.

انتهای پیام/68004/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول