اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

وهابی‌ها فعال شده و شیعه کشی می‌کنند/حراست از ولایت فقیه از اوجب واجبات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با اشاره به انفجارها شمال عراق، سوریه و پاکستان گفت: ریشه این جریانات ترکیه، قطر و مخصوصا عربستان بوده و وهابی‌ فعال شده‌اند و مشغول شیعه‌کشی هستند و این فجایع را به وجود می‌آورند.

وهابی‌ها فعال شده و شیعه کشی می‌کنند/حراست از ولایت فقیه از اوجب واجبات است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به ناآرامی‌ها و انفجارهای عراق، سوریه و پاکستان اظهار کرد: این ناآرامی‌ها ریشه خارجی دارند.

وی افزود: ریشه این انفجارها و جریانات ترکیه، قطر و مخصوصا عربستان بوده و وهابی‌ فعال شده‌اند و مشغول شیعه‌کشی هستند و این فجایع را به وجود می‌آورند.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: عشق به خانواده اهل بیت(ع) با این اقدامات از قلوب شیعیان خارج نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور 15 میلیون از عاشقان سیدالشهدا(ع) در روز اربعین تاکید کرد: همه جنایات در عراق، سوریه و پاکستان موجب رسوایی وهابیون می‌شود و به فضل پرورگار ملت سوریه، عراق و پاکستان با تمام توان در مقابل استکبار و وهابیت خواهند ایستاد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به جنایات تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها دیگر توان مقابله با ملت و ارتش سوریه را ندارند اما با اقدامات ناشایست و شرم‌آور به انفجار در دانشگاه سوریه دست زدند که موجب کشته شدن 88 دانشجو و مجروح شدن 108 نفر شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری با بیان اینکه جای بسی تاسف است که نه تنها به وسیله کشورهای عربی و غربی از تروریست حمایت می‌شود بلکه در انجام جنایات نیز شریک هستند، گفت: دولت سوریه مسلط‌تر و قوی‌تر از گذشته شده و تروریست‌ها ضعیف‌تر از گذشته شده‌اند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، تروریست‌ها دیگر تاب مقاومت در مقابل مردم و ارتش سوریه را ندارند و رو به اضمحلال هستند.

دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی ملت ایران اعجاب‌انگیز است

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با معظم له گفت: رهبر معظم انقلاب بیانات مبسوطی راجع به توطئه‌های دشمنان و تحریم‌های آنها داشتند و با بصیرتی که ملت ما دارند با صبر و استقامت با تاکتیک‌های آنها مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه  دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب انگیز خواند و تاکید کرد: در قضایای سال 88 که دشمن تصور می‌کرد، طراحی 10 ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین‌المللی زد، چه برسد به مزدوران داخلی آنها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی‌آیند.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف خود زوایایی مختلف فتنه 88 بیان و تکرار می‌کنند تا تا با بصیرت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و مانع از تکرار اینگونه فتنه‌ها شویم.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: ملت ایران بار دیگر در روز 22 بهمن، قدرت، شادابی و فهم خود را در مقابل جهانیان، به رخ خواهد کشید.

مسئولان از مسائل حاشیه‌ای و اختلاف برانگیز بپرهیزند

وی با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن هفته وحدت هستیم، تصریح کرد: تقویت وحدت در جامعه ایران اسلامی امری ضروری و با اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی از جمله آثار انقلاب اسلامی است، افزود: استکبار جهانی برای ضربه زدن به اسلام به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین ملت و مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان در راستای حفظ وحدت قوا و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و اختلاف‌برانگیز اهتمام داشته باشند.

تاکید بر حراست از حریم ولایت

آیت الله شبستری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک به مناسبت آغاز دوران امامت حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: انتظار امروز حضرت ولی‌عصر(عج) از شیعیان تبعیت و حمایت از نائب امام عصر است، حراست از حریم ولایت در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است، از اوجب واجبات است.

انتهای پیام/60002/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول