اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی در دیدار دبیر کانون‌های مساجد:‌ ـ 1

ولایت‌فقیه با سیلی بنیان برافکن رژیم طاغوت را سرنگون کرد

خبرگزاری فارس:‌ امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی به عنوان ولی فقیه سیلی بنیان برافکن علیه رژیم طاغوت به راه انداخت و حکومتی را که استکبارگران شرق و غرب از او حمایت می‌کردند سرنگون کرد.

ولایت‌فقیه با سیلی بنیان برافکن رژیم طاغوت را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیداحمد خاتمی امشب در دیدار دبیر کانون‌های مساجد سراسر کشور و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: کانون‌های مساجد همواره دغدغه احیای آرمان‌های انقلاب را داشته‌اند.

وی افزود: در زمینه برپایی باشکوه مراسم‌های مربوط به سالگرد انقلاب باید به چند نکته توجه کرد که با توجه به قرآن و فرامین الهی قابل برداشت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن در بیان نعمت نبوت، گذشته انسان‌ها را یادآوری می‌کند گفت: از این نکته استفاده می‌شود که برای مطرح کردن نعمت‌ها ناچار از ذکر پیشینه‌ای هستیم که با بیان آن برکت نعمت برای آدمی قابل درک بوده و حضور مردم نیز تأثیرگذارتر می‌شود.

*57 سال دین ستیزی نظام طاغوت

وی ادامه داد: رسانه‌ها و اعضای ستاد دهه فجر باید این نکته را مد نظر داشته باشند زیرا 34 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و شاهد جابه‌جایی نسل‌ها هستیم بنابراین نباید تبیین رژیم سیاه شاهنشاهی را مورد غفلت قرار داد.

خاتمی با اشاره به تأکیدات مراجع تقلید مبنی بر قدر دانستن نظام اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که قدر این نظام را نمی‌دانند از سیاهی دوران طاغوت و 57 سال دین ستیزی، اخلاق ستیزی، عفت ستیزی، استقلال ستیزی و سایر جنایات رژیم پهلوی غافل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاکنون اقدامات ارزشمندی توسط نهادهای مختلف به منظور تبیین شرایط دوران شاه صورت گرفته است عنوان داشت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز کتاب‌های بسیار خوبی در این زمینه و برای نسل جوان به چاپ رسانده اما می‌توان گفت آن گونه که در شأن عظمت انقلاب بوده کاری در خور صورت نگرفته است.

*رمز پیروزی انقلاب اسلامی هدایت‌های امام بود

وی با تاکید بر تبیین شرایط دوران ستم شاهی و آرمان‌های انقلاب برای نسل امروز گفت: این کار باید توسط همه نهادها از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صورت گیرد؛ تزیین معابر و برگزاری برنامه‌های جشن کار لازمی است اما نباید به این کارها بسنده کرد بلکه نیازمند برنامه ریزی دقیق برای آشنا کردن جوانان با نوع برخورد رژیم طاغوت با مظاهر معنویت از جمله مساجد و احکام دینی هستیم.

خاتمی ادامه داد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، هدایت‌های امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه بوده است هرچند برخی سعی می‌کنند ایشان را به عنوان یک شخص و نه یک نهاد معرفی کنند و این در حالی است که ولی فقیه توانست سیلی بنیان برافکن علیه رژیم طاغوت به راه اندازد و حکومتی را که استکبارگران شرق و غرب از او حمایت می‌کردند سرنگون کند.

انتهای پیام/78004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول