اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

ولایت فقیه بهترین هدیه الهی در عصر غیبت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام با بیان این‌که ولایت فقیه بهترین هدیه الهی در عصر غیبت است، گفت: چرخ مملکت اسلامی بدون ولی‌فقیه نمی‌چرخد.

ولایت فقیه بهترین هدیه الهی در عصر غیبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و با ذکر حدیثی از آن حضرت اظهار کرد: امیدوارم با عمل به این حدیث از پیروان این امام همام شده و در دنیا و آخرت سعادت‌مند شویم.

ولایت حکومت امام بر مردم در جهت اجرای قوانین الهی و اسلامی است

امام جمعه چرام با اشاره به اینکه بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع)، امام زمان (عج) به امر خداوند به امامت و صاحب ولایت بر مردم برگزیده شد، افزود: ولایت امام زمان همان ولایت خدا است که به امام تفویض شد و به برکت آن، اختلاف‌ها، تفرقه‌ها و پراکندگی‌ها برطرف می‌شود.

وی ولایت را حکومت امام بر مردم در جهت اجرای قوانین الهی و اسلامی دانست و گفت: در عصر غیبت این ولایت به نایبان عام امام واگذار شده است.

این مسئول اضافه کرد: ولایت‌فقیه هدیه‌ای است از طرف خداوند به مردم عصر غیبت تا بتوانند در عصر غیبت با ولایتی که خداوند به یک فقیه عادل خدا ترس، شجاع و مخالف هوای نفس اعطاء کرد، مردم را از برکات اسلام بهره‌مند کند.

طزری ولایت فقیه در زمان حاضر را محور وحدت، یکپارچگی، چراغ هدایت در فتنه‌ها و تیرگی‌های ظلمت ذکر کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در خطبه فدک، امامت و ولایت را وسیله‌ای برای جلوگیری از پراکندگی‌ها می‌داند، یادآور شد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و آرامش است چرا که دشمن در کمین نشسته تا از همین اختلافات بهترین استفاده را برده و ضررهای جبران‌ناپذیری را بر جامعه و نظام تحمیل کند.

دشمن با ایجاد اختلاف به غارت اموال مسلمانان پرداخته است

خطیب جمعه چرام افزود: با تدبیر و درایت امام (ره) از 12 تا 17 ربیع‌الاول هفته وحدت نامگذاری شده است، عنوان کرد: وحدت بین اهل سنت و امامیه به این معنا نیست که دست از اصول و عقاید خویش بکشیم و عقاید دیگران را بپذیریم.

این مسئول مذهبی در چرام خاطرنشان کرد: منظور این است به جای اینکه به جان یکدیگر بیفتیم و به بهانه تکفیر دیگران خون انسان‌های بی‌گناهی را بریزیم و به مقدسات یکدیگر توهین کنیم، به نقاط مشترک هم فکر کرده و دشمن مشترکی را که امروز سر تا پا مسلح به جان مسلمانان افتاده را در نظر بگیریم.

طزری با بیان اینکه اگر امروز نگاهی به اطراف خود داشته باشیم، می‌بینیم که دشمن با توطئه اختلاف بین شیعه و سنی و حتی در بعضی کشورها با اختلاف بین خود اهل سنت به غارت اموال مسلمانان پرداخته است، متذکر شد: جالب اینکه این جنگ و خونریزی‌ها توسط خود مسلمانان صورت می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با اشاره به اینکه اگر به سوریه، عراق، افغانستان و بحرین نگاه کنیم دست دشمن را به وضوح می‌بینیم، بیان کرد: دشمن با به جان هم انداختن مسلمانان علاوه بر اینکه سرمایه انسانی و مادی آنان را هدر می‌دهد به بهانه یاری رساندن به گروهی از آنان در امور داخلی آنان دخالت کرده و منابع مالی آنان را غارت می‌کند.

وی افزود: اگر به جای این همه دشمنی با یکدیگر به نقاط مشترک می‌اندیشیدیم امروز حال و روز مسلمانان بهتر از این بود.

هر کسی هوا و طبیعت را آلوده کند در قبال همه موجودات زنده مسئول خواهد بود

امام جمعه چرام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه همه برای زنده ماندن نیازمند هوا و اکسیِژن هستیم، گفت: وظیفه داریم در حفظ و پاکی هوا نهایت تلاش و سعی خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آن‌چه هوای اطراف ما را آلوده کند مذموم و ناپسند است، گفت: کشیدن سیگار، آتش زدن مراتع و جنگل‌ها، از بین بردن و قطع درختان و استفاده از وسایل ناسالم به خصوص وسایل نقلیه معیوب موجب آلودگی است.

طزری بیان کرد: باید بدانیم هر کسی هوا و طبیعت را آلوده کند در قبال همه موجودات زنده مسئول خواهد بود.

انتهای پیام/82002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول