اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

صادرات 104 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 267 هزار تن کالا به ارزش 104 میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است.

صادرات 104 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا خبیر ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی گمرک اظهار داشت: تلاش ما در مجموعه گمرک استان این است که با همت بالای کارکنان این سازمان در استفاده حداکثری از فناوری‌های مدرن و شیوه‌های جدید مدیریتی بتوانیم منشأ خدمات و همکاری‌های مطلوبی در راستای تسهیل تجارت و رونق فعالیت‌های اقتصادی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه سال 2013 از سوی سازمان گمرک جهانی با عنوان «سال ترویج و نوآوری در گمرکات» نامگذاری شده است، افزود: این نامگذاری بیانگر این است که بدون ایجاد و اجرای شیوه‌های نوین مدیریتی و استفاده از فناوری‎های نوین، مشارکت فعال و موثر گمرک در تسهیل زنجیره تجارت و کمک به رشد اقتصادی میسر نیست.

خبیر، جلب رضایت‌ ارباب رجوع را از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان برشمرد و گفت: تلاش ما بر این است که با سرعت دادن در ارائه خدمات و دقت در اخذ حقوق دولت بتوان در راستای خدمت هر چه بیشتر به مردم و جامعه هدف خود گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه درآمدهای حاصل از فعالیت‌های گمرک کشور، سومین منبع درآمدی دولت به شمار می‎رود، ادامه داد: درآمدهای حاصل از نفت، امور مالیاتی و گمرک به ترتیب مهم‌ترین منابع درآمدی دولت در کشور ما محسوب می‎شوند.

* شکل‌گیری مراحل مطالعاتی گمرک نوین در چهارمحال و بختیاری

رئیس گمرک چهارمحال و بختیاری از شکل‌گیری مراحل مطالعاتی طرح گمرک نوین خبر داد و گفت: طرح گمرک نوین بر اساس مدیریت اطلاعات شکل گرفته و دارای محورهای مختلفی است.

خبیر با اشاره به محورهای طرح گمرک نوین، خاطرنشان کرد: مدیریت، فناوری، منابع انسانی، فرایندها، مقررات و بهینه‌سازی از جمله این محورها است.

وی افزود: طرح گمرک نوین در مرحله مطالعاتی قرار دارد و تکمیل آن به مدت سه سال به طول می‎انجامد و ثمرات بسیار خوبی برای تجار، صاحبان صنایع و ترخیص‌کاران خواهد داشت.

* تحقق شعار سال مهم‌ترین رسالت کاری گمرک است

خبیر، تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: با توجه به تحریم‌های شدید اقتصادی کشورهای غربی، تلاش کردیم تا با حمایت از تولیدات داخلی این تهدید را به یک فرصت طلایی برای کشور تبدیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس با تامین مواد اولیه در کشور و ایجاد محدودیت برای وارد کردن کالاهای غیرضروری و لوکس تلاش کرده‌ایم تا به شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

*‌صادرات 104 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

رئیس گمرک چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به عملکرد 9 ماه گذشته این سازمان، اظهار داشت: در این مدت بیش از 267 هزار تن کالا به ارزش 104 میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که از لحاظ وزن 23 درصد و از لحاظ ارزش 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل داشته است.

به گفته وی، میزان صادرات آذر‌ماه این سازمان بالغ بر 8 میلیون و 873 هزار دلار به وزن 46 میلیون تن بوده است.

خبیر ادامه داد: کالاهای استان که شامل لوازم خانگی، سیمان، کابل، موکت، روغن نباتی، کاشی، بادام، شکلات و نبات بوده به کشورهای عراق، افغانستان، هندوستان، امارات و پاکستان صادر شده است.

*‌واردات 33 میلیون دلار کالا به چهارمحال و بختیاری

وی از واردات بالغ بر 33 میلیون دلار کالا به وزن 10 هزار و 260 تن به استان طی 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: کالاهای وارداتی به استان مربوط به وسایل تجهیز خط تولید کارخانه‌های صنعتی استان از جمله کارخانه‌های شیرخشک نوزاد پگاه، صبا فولاد زاگرس و رنگین نخ بروجن بوده است.

رئیس گمرک چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: این سازمان برنامه‌های متعددی دارد که با توجه به تلاش کارکنان آن برای دستیابی به تعالی و پیشرفت سازمانی، امید می‎رود در آینده شاهد موفقیت‌های این مجموعه و تحولات مثبت آن در اقتصاد استان باشیم.

انتهای پیام/68004/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول