اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

رشد 3 برابری صادرات کنسانتره از آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: صادرات کنسانتره از آذربایجان‌غربی 3 برابر افزایش یافته است.

رشد 3 برابری صادرات کنسانتره از آذربایجان‌غربی

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به جهش صادرات سیمان از آذربایجان‌غربی به خارج از کشور، اظهار داشت: این روند ادامه دارد و تا پایان سال جاری صادرات سیمان از این استان به یک میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با چهار کارخانه سیمان سهم بسزایی در تولید سیمان و صادرات به کشورهای منطقه را به دست آورده است، خاطر نشان کرد: 5/6 درصد از کل صادرات سیمان کشور از سیمان تولید شده در کارخانجات آذربایجان‌غربی است.

اکبری افزود: در هشت سال اخیر تولید سیمان در آذربایجان‌غربی به 4 میلیون و 300 هزار تن رسیده است و سبب شده است علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به سایر کشورها صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به رشد سه برابری صادرات کنسانتره آذربایجان‌غربی به آسیا و اروپا، تصریح کرد: این رشد هم از نظر وزن و هم از نظر ریالی است و این به دلیل افزایش کیفیت محصولات تولیدی و به تبع آن جذب مشتریان خارجی است.

اکبری ادامه داد: کنسانتره‌های تولید شده در آذربایجان‌غربی از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که با محصولات اروپا رقابت می‌کند.

انتهای پیام/61010/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول