اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

صادرات 450 تن سیب‌زمینی در دور جدید

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در دور جدید صادرات سیب‌زمینی از استان اردبیل 450 تن سیب‌زمینی به کشور عراق صادر شد.

صادرات 450 تن سیب‌زمینی در دور جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه رفع موانع و مشکلات صادرات سیب‌زمینی و دیگر محصولات اساسی استان اردبیل اظهار داشت: ما در مرحله سوم صادرات سیب‌زمینی هدف‌گذاریمان را کشور عراق و حوزه خلیج فارس قرار دادیم و در بازاریابی جدید تلاش می‌کنیم تا صادرات سیب‌زمینی به کشور روسیه را نیز انجام دهیم.

وی با یادآوری اینکه در 9 ماه امسال بیش از 68 هزار تن تولیدات این استان به نقاط مختلف صادر شده است، تصریح کرد: در این زمینه آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد همراهی گمرکات و تجار و بازرگانان است که سبب شده تا صادرات از این استان به شکل مطلوب و مناسب انجام شود.

عاملی خاطر نشان کرد: با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان سیب‌زمینی و سایر محصولات ارزشمند استان سعی داریم در تقویت اقتصاد مقاومتی تولید با کیفیت و صادرات متنوع را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امسال در استان اردبیل بیش از یک میلیون تن سیب‌زمینی تولید شد که 700 هزار تن آن مازاد بر نیاز مصرف استان بوده که بخش عظیمی از آن تاکنون از طریق گمرکات استان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان نیز در جلسه هم‌اندیشی صادرات چمدانی در بیله‌سوار اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون صادرات چمدانی همراه مسافر گمرک مرزی بیله‌سوار به بیش از 2 هزار و 700 تن رسیده است.

علی‌اصغر عباس‌زاده ارزش این میزان صادرات چمدانی را 4 میلیون و 74 هزار دلار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن دو درصد و ارزش پنج درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در این مدت درآمد گمرکات استان 74 میلیارد و 170 میلیون ریال بود که نسبت به سال‌های گذشته 130 درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/62001/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول