اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

فرش ترکمن ارزش صادرات دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از مذاکره با گمرکات کشور برای استقرار کارشناس برای صادرات فرش ترکمن خبر داد و گفت: فرش ترکمن یک رشته تخصصی بوده و ارزش صادرات به خارج از کشور را دارد.

فرش ترکمن ارزش صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان از تخصصی محسوب نشدن رشته فرش ترکمن انتقاد کرد و اظهار داشت: به همین دلیل این فرش اجازه خروج از گمرک را ندارد و فقط در بازارهای داخلی به فروش می‎رسد.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به بازار یکی از مشکلات اصلی هنرمندان صنایع‌دستی گلستان است و در این زمینه مشکلات و موانع زیادی بر سر راه آنها وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان بیان داشت: برای تسهیل در فروش صنایع‌دستی هنرمندان گلستان، راه‎اندازی بازارچه دائمی از مدت‎ها قبل در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گرفت و اکنون با تخصیص 2.5 میلیارد تومان اعتبار مکان مورد نظر در شهر گرگان خریداری شد.

عباسی بدون اشاره به میزان اعتبار تصویب شده برای مرمت این مکان به صورت سنتی ابراز امیدواری کرد: با تخصیص کامل منابع مالی، بازارچه دائمی محصولات صنایع‌دستی گلستان به صورت سنتی مرمت و آماده بهره‎برداری قرار گیرد.

شرایط سرمایه‎گذاری برای تله‌کابین ناهارخوران فراهم است

وی با بیان اینکه 30 منطقه نمونه گردشگری استان به تصویب هیئت دولت رسیده گفت: 55 بسته گردشگری به زبان‎های فارسی و انگلیسی برای استفاده سرمایه‎گذاران و سایر علاقمندان آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ساخت تله‌کابین در ناهارخوران را یکی از برنامه‎های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان عنوان کرد و ابراز داشت: مقدمات این کار انجام شده و سرمایه‎گذار می‎تواند کار خود را آغاز کند.

عباسی گفت: دولت وظیفه دارد شرایط سرمایه‎گذاری را برای سرمایه‎گذار فراهم کند که مدیریت استان نیز با جدیت در پی فراهم کردن این شرایط است و علاوه بر این سرمایه‎گذار هم باید تمایل به سرمایه‎گذاری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به مصوبه دولت در سومین سفر استانی در سال 1389 در زمینه مطالعه و ایجاد موزه در پارک جنگلی قرق اضافه کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و فقط منتظر دریافت عرصه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در این زمینه به وظایف خود عمل کرده و همچنان هم به پیگیری‎های خود در این زمینه ادامه می‎دهد.

23 مجتمع رفاهی بین‌راهی در حال ساخت است

مدیرکل کل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان نیز در این جلسه از فعالیت 23 سرمایه‎گذار برای ایجاد مجتمع های بین‌راهی برای بهره‎برداری مسافران و گردشگران در استان خبر داد.       

مهدی میقانی با بیان اینکه پنج مجتمع رفاهی آماده بهره‎برداری هستند اذعان داشت: برای ساخت 12 مجتمع موافقت اصولی صادر شده و 11 مجتمع نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول