اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

مسئولان زنجانی برای نجات‎ کاروان‌سرای نیک‏پی اقدام کنند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مسئولان محلی و مسئولان استانی برای نجات‏بخشی کاروان‌سرای تاریخی نیک‏پی اقدام کنند.

مسئولان زنجانی برای نجات‎ کاروان‌سرای نیک‏پی اقدام کنند

امیر ارجمند امروز در گفت‎‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسئولان محلی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمینه آزادسازی حریم کاروانسرای تاریخی نیک‏پی همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر عرصه و حریم کاروانسرای نیک‏پی آزاد شود اقدامات مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در این کاروانسرا ادامه پیدا می‏کند، اذعان داشت: متاسفانه در داخل این کاروانسرای تاریخی ساخت و ساز صورت گرفته است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه دقیقاً روی آثار تاریخی کاروانسرای نیک‏پی ساخت و ساز صورت گرفته است، تصریح کرد: در حیاط مرکزی آن نیز بناهایی احداث شده است.

*مرمت بخش‏های دست نخورده کاروانسرای نیک‏پی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش‏هایی از کاروانسرا که دست نخورده باقی مانده است، توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان مرمت شده است، خاطرنشان کرد: کاروانسرای نیک‏پی از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

ارجمند با تاکید بر اینکه کاروانسرای تاریخی نیک‎پی نباید اینگونه رها شود، ادامه داد: با احیای حیاط مرکزی این کاروانسرا و حجرات اطراف آن باید این بنای تاریخی تکمیل شود.

*کاروانسرای نیک‏پی جاذبه گردشگری است

وی با اشاره به اینکه کاروانسرای نیک‏پی یکی از جاذبه‏های گردشگری مهم شهر نیک‏پی محسوب می‎شود، اضافه کرد: اتفاقات تاریخی بزرگ و مهمی نیز در این بنای تاریخی به ثبت رسیده که حائز اهمیت است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در کاروانسرای تاریخی نیک‏پی جلوگیری کرد، یادآور شد: مسئولان در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه مرمت کاروانسرای تاریخی نیک‏پی پای کار بوده و برای احیای این بنا به همکاری مسئولان نیاز دارد.

انتهای پیام/73006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول