اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب:

حماسه 9 دی میراث فرهنگی و معنوی جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراب، حماسه 9 دی را میراث فرهنگی و معنوی جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود را به امام و ولایت به نمایش گذاشتند.

حماسه 9 دی میراث فرهنگی و معنوی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اکرمی پیش از ظهر امروز در جمع مدیر‌ان شهرستان سراب با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: پروردگار متعال اگر بنده‌ای را دوست داشته باشد و عاشق بنده‌ای شود چند چیز را به قلب او الهام و عنایت می‌کند.

وی افزود: نخستین الهام و عنایت حضرت حق توفیق بندگی و طاعت است و خداوند متعال می‌فرماید: عاشقان من کسی است که وقتی به او مسئولیت می‌دهند نخستین فکر و دغدغه‌اش اقامه نماز و طاعت است.

اکرمی دومین لطف الهی را قناعت عنوان کرد و افزود: انسان با درآمد  بیشتر ثروتمندتر نمی‌شود  بلکه با قناعت بیشتر انسان ثروتمندتر می‌شود.

امام جمعه سراب تصریح کرد: اگر قلب انسان پر از یقین باشد انسان شک‌ها را کنار می‌گذارد و آنچه که خداوند عنایت کرده به آن قانع بوده و اکتفاء می‌کند.

اکرمی، وجودی دزدی، رشوه و خیانت را نشانه نافرمانی از احکام الهی عنوان کرد و افزود: تا دزدی است، رشوه است و خیانت است، نشانه قانع نبودن انسان است و اگر خداوند بخواهد به کسی بغض، کینه و دشمنی کند این کارها را با او انجام می‌دهد.

امام جمعه سراب در ادامه سخنان از حضور قریب‌الوقوع پنج شهید گمنام در شهرستان سراب خبر داد و افزود: در حالی که اکثر شهرستان‌ها از نعمت شهدای گمنام بهره‌مند هستند شهرستان سراب از این نعمت و فیض بزرگ محروم است و با توجه به پیگیری‌ها و زحماتی که فرمانده سپاه ناحیه سراب در این زمینه متحمل شده‌اند ان‌شاء الله در آینده‌ای نزدیک شهرستان سراب مفتخر به حضور شهدای گمنام خواهد شد.

اکرمی با اشاره به این که مسئولیت‌ها در جامعه مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای عزیز، ایثارگران، آزادگان و امام و انقلاب است، تصریح کرد: باید مسئولان در تمام مراسمات انقلابی شرکت کنند‌.

امام جمعه سراب تاکید کرد: حضور مسئول در صف اول راهپیمائی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است.

اکرمی با اشاره به اینکه 9 دی میراث فرهنگی و معنوی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مردم در روز 9 دی  بصیرت و وفاداری خود را به امام  و ولایت به منصه ظهور گذاشتند و نقطه عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان شدند.

امام جمعه سراب، با اشاره به اینکه انقلاب کردن یک ملت سخت است اما مشکل‌تر از آن حفظ انقلاب است، تصریح کرد: هر ملتی که بخواهد در برابر مستکبران بایستد باید با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کند و متحمل سختی‌های فراوانی شود.

اکرمی تصریح کرد: باید بصیرت افزایی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم چرا که به فرموده حضرت علی(ع) نابینایی به معنای نداشتن چشم نیست بلکه انسان بی‌بصیرت کور است.

انتهای پیام/60002/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول