اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حکومت امام زمان(عج) حکومت قرآن است/ ویژگی‌های منتظران حقیقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حکومت امام زمان(عج) حکومت قرآن است که بر اساس دستورات قرآن و دین بنا شده و آیات قرآن عملا وارد زندگی مردم می‌شود.

حکومت امام زمان(عج) حکومت قرآن است/ ویژگی‌های منتظران حقیقی

حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ضمن تهنیت آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار کرد: شهادت امام حسن عسکری(ع) داغ بزرگی بر دل شیعیان آن زمان گذاشت اما این حزن و اندوه با آغاز حکومت فرزند خلف و شایسته ایشان حضرت مهدی(عج) به شادی عظیمی تبدیل شد.

وی افزود: با امامت حضرت مهدی(عج)، شیعیان از نعمت ولایت برخوردار مانده و امن و امنیت از سوی امام زمان در جامعه برقرار شده و ظهور ایشان، بشریت را از وضعیتی که سردمداران مادی‌گرا ایجاد کرده‌اند رهایی می‌بخشد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: شیعیان جهان منتظر ظهور منجی بشریت و برپایی حکومت بی‌بدیل صالحان هستند که امام زمان(عج) با ولایت خود حقوق انسان‌ها را از ظالمان ستانده و یاری‌رسان مظلومان جهان خواهد بود.

موسوی با اشاره به اینکه بشریت در پرتو ظهور امام زمان(عج) به سعادت کافی و وافی خواهد رسید گفت: انسان‌های بزرگوار و شایسته به رهبری امام زمان(عج) حکومتی را ایجاد خواهند کرد که تمام زوایای آن اسلامی است و برنامه‌های آن در راستای تکامل بشر اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تمام انسان‌ها از جهل و گمراهی‌ که جامعه امروزی را در بر گرفته است نجات پیدا می‌کنند و به وادی صلح و صفا و عدالت و حقانیت خواهند رسید.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ما شیعیان باید مقدمه ظهور ایشان را با رعایت ویژگی‌های منتظران واقعی ایشان ایجاد کنیم.

وی با بیان ویژگی‌های منتظران واقعی در دوران غیبت امام زمان(عج) ادامه داد: منتظر واقعی کسی است که به دستورات دین پایبند باشد و در مسیر رضایت امام زمان(عج) و زمینه‌سازی ظهور ایشان تلاش کند.

موسوی خاطرنشان کرد: شیعیان باید تلاش کنند عمل خود را به آنچه امام زمان(عج) دستور داده است نزدیک کرده و با کسب ویژگی‌های مورد قبول ایشان در زمره افراد صالح و شایسته قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) باید انسانی صالح باشیم اظهار کرد: صالحان می‌‌توانند با استفاده از کلام بلیغ قرآن و رفتار و کردار خود، ناصالحان و کسانی که حق دیگران را پایمال می‌کنند از مسیر انحراف دور کرده و هدایت کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی ما عامل به دستورات دین و پیرو و شیعه واقعی نباشیم و الگوهای اسلامی را در جامعه رواج نداده و سنت‌های پیامبر(ص) را تبعیت نکنیم نمی‌توانیم خودمان را منتظر امام زمان(عج) بنامیم.

وی با بیان اینکه انسان‌های ناصالح و ناشایست در حکومت امام زمان(عج) راه ندارند عنوان کرد: اگر کردار ما مطابق با دستورات دین نباشد لیاقت درک این حکومت را پیدا نخواهیم کرد.

موسوی با اشاره به اینکه انتظار فرج امام زمان(عج) به انسان امید می‌دهد گفت: تعداد انسان‌های صالح و منتظر واقعی در این زمان کم است اما همین تعداد اندک با رهبری حضرت مهدی(عج) و عنایت خدا و بهره‌گیری از قرآن و سنت پیامبر و ائمه می‌توانند ریشه ظلم و ستم در جهان را بخشکانند.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) یک انسان صالح و منتظر واقعی بود که غیر از خداوند از کسی هراس نداشت و در حقیقت انسان مومن نباید از طاغوت و حکومت مادی هراسی داشته باشد بلکه در هر شرایطی باید مجری قانون الهی باشد.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول