اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف خراسان‌رضوی:

ولایت‌مداری امروز مقدمه پذیرفتن قیام امام زمان (ع) هنگام ظهور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با بیان اینکه انسان در زمان زندگی خود باید امام زمانش را بشناسد، گفت: ولایت‌مداری امروز مقدمه پذیرفتن قیام حضرت مهدی (ع) در زمان ظهور است.

ولایت‌مداری امروز مقدمه پذیرفتن قیام امام زمان (ع) هنگام ظهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی در ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» در حسینیه امام خمینی مشهد با تاکید بر موضوع پخش رزق مادی و معنوی در زمان بین‌الطلوعین و اهمیت آن، اظهار کرد: زمانی که ما در آن زندگی می‎کنیم بین‌الطلوعین تاریخ است و این یعنی ما یک طلوع را پشت سر گذاشته و طلوع دیگری در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: کوفیان مسلمان و اهل نماز بودند که نامه دعوت برای امامشان نوشتند اما تبعیت نکردنشان از مسلم باعث شکل‌گیری واقعه عاشورا شد.

وی با تاکید بر اینکه کوفی‎ها امام حسین(ع) را کشتند اما قبل از آن مسلم را از خود راندند، اظهار کرد: خیلی‎ها بعد از واقعه کربلا پشیمان شده و دست به قیام زدند اما امام حسین(ع) روز عاشورا یار می‎خواست.

آخوندی با بیان این جمله که کوفی نبودن یعنی تا امام حسین(ع) نیامده ولی امر، مسلم است، ادامه داد: اگر کسی امروز به ولایتمداری نرسد در زمان ظهور قیام آن حضرت را نخواهد پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: حدیث حضرت رسول (ص) که می‎فرمایند "کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است" به این موضوع اشاره دارد که انسان در زمان زندگی خود باید امام زمانش را بشناسد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با طرح این سئوال که روش زندگی ما چقدر بر پایه اسلام بوده و آیا رفتار ما باعث رضایت حضرت حجت(عج) است، بیان کرد: برخی از افراد در اکثر مواقع تشخیصی عمل می‎کنند اما باید به این اندیشید که آن حضرت از ما چه می‎خواهد.

آخوندی افزود: جمله "همه زمان‎ها عاشورا و همه زمین‎ها کربلاست" به این معنی است که همه روزها و زمین‎ها، زعیمی دارد که می‎گوید کیست مرا یاری دهد؟

وی تصریح کرد: ما باید فکر کنیم که مسلم زمانمان کیست و به چه کسی باید لبیک گفت تا اینکه ما هم مانند کوفیان شرمنده امام حسین(ع) نشویم.

وی با اشاره به اهمیت تفکر و تدبر گفت: انسان در اکثر مواقع به نکات ارزشمند روایات پی نمی‎برد مگر آنکه در آن‎ها تفکر و تدبر داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که انسان باید به آن توجه داشته باشد این است که در چه زمانی زندگی می‎کند و موقعیتی که در آن قرار دارد، چگونه است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی افزود: طلوع اول ما طلوع انقلاب اسلامی بود که از برکات آن می‎توان به برپایی خیمه‌های عزاداری برای اهل بیت(س) اشاره کرد.

آخوندی با بیان سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما برای قیام حضرت مهدی(عج) انقلاب کردیم، تصریح کرد: انقلاب آن حضرت، همان طلوع دوم است.

وی گفت: انسان باید همواره به این بیندیشد که امام عصر(عج) که در انتظار ما به سرمی‎برد از ما چه توقعاتی داشته و ما برای فراهم‌سازی زمینه ظهورش چه کرده‎ایم.

وی با اشاره به اجرای نمایش آئینی بیا تا برویم که وقایع تاریخی را از حضرت آدم تا امام هشتم(ع) به تصویر می‎کشد تاکید کرد: با دیدن این وقایع باید به خود تلنگر بزنیم که اگر ما در آن زمان بودیم چه اقدامی از ما سر می‎زد.

انتهای پیام/70005/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول