اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا- 68

شفیعی: جوانان مسلمان برای سربازی امام زمان(عج) آماده شوند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: جوانان و نوجوانان مسلمان باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنند و راه تحقق این هدف نیز دوستی با خدا و اطاعت از ولایت است.

شفیعی: جوانان مسلمان برای سربازی امام زمان(عج) آماده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام احمد شفیعی ظهر امروز در همایش نوجوانان بسیجی شهرستان شاهرود که به مناسبت هفته‌ بسیج و گرامیداشت ایام محرم در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که «مؤمنان خداوند را دوست دارند و خداوند نیز آنها را دوست دارد» و این رابطه دوسویه همیشه برقرار است.

وی با بیان ویژگی‌های این دسته از مؤمنان افزود: این مؤمنان بین مسلمان متواضع هستند و برابر کفار عزت‌مند و مستحکم خواهند بود؛ آنها از همه چیز خود برای حفظ اسلام و دین خدا گذشت می‌کنند و از مرگ هیچ هراسی در دل ندارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یاران امام حسین(ع) از جمله مؤمنانی هستند که خداوند آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند؛ چراکه برای حفظ دین خدا دست یاری به امام خود دادند و تحت امر ولایت برابر طاغوت و گمراهان ایستادند و از هیچ چیز ترسی نداشتند و در راه حق خود جان خود را فدا کردند.

شفیعی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز چنین اصحابی برای ولایت پدیدار شد، بیان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس مانند یاران امام حسین(ع) با تبعیت از نائب امام زمان(عج) به دفاع از اسلام و دین خدا پرداختند و به اصحاب امام حسین(ع) اقتدا و جان خود را برای حفظ اسلام فدا کردند.

وی افزود: طبق آمارهای موجود، قریب یک میلیون و 700 هزار نفر در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله در جبهه حضور یافتند که پنج درصد جمعیت کشور بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این امر نشان می‌دهد که ما با این جمعیت برابر تمام دنیا ایستادگی کردیم و با عزت و سربلند از این امتحان بیرون آمدیم.

شفیعی با اشاره به دوران کنونی اظهار داشت: اکنون ما ده‌ها میلیون رزمنده بسیجی داریم و باید دید آیا دشمن می‌تواند ما را ناکام کند و باید گفت که این امر ناممکن است.

وی تصریح کرد: آن موقع که تعداد ما کم بود، ایستادیم، حال که رقم بسیار بالایی سازمان یافته در راه دفاع از اسلام داریم، از چه باک داشته باشیم.

شفیعی افزود: مسلمانان شیعه یاران امام زمان(عج) هستند؛ چراکه با دشمنان و ظالمان کم‏ترین دوستی ندارند و عاشق ولایت هستند و این دو ویژگی است که شیعیان را سرباز امام زمان(عج) می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها حکومت شیعی جهان است، گفت: بخش اعظمی از سربازان و مدافعان امام زمان(عج)، نوجوانان و جوانان ایرانی هستند و باید قدردان این موقعیت باشند.

شفیعی با تاکید بر اینکه ادامه راه کربلا قیام امام زمان(عج) است، افزود: ما باید از هم‏اکنون خود را به گونه‌ای بسازیم که سرباز امام زمان(عج) باشیم و در رکاب ایشان برای دفاع از اسلام قیام کنیم.

انتهای پیام/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول