اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

امام سجاد(ع) همواره مطیع امام زمان خود بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد(ع) همواره مطیع امام زمان خود بود به طوری که با اطاعت از امام و رهبر خود در عاشورا حاضر نشد.

امام سجاد(ع) همواره مطیع امام زمان خود بود

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار تاریخ عاشورا را به خوبی درک کرد و به درستی مفاهیم و آموزه‌های آن را به مخاطبان و مردم منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) همواره مطیع امام زمان خود بود و در صحنه عاشورا با وجود بیماری برای نقش‌آفرینی آماده بود ولی با اطاعت از امام و رهبر خود در عاشورا حاضر نشد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: پس از عاشورا امام با حرکت‌های عمیق و معنوی خود توانست مفاهیم قیام را به مردم منتقل کند و مردم را از معارف علوی، نبوی و حرکت حماسه‌آفرین عاشورا بهره‌مند سازد.

وی یادآور شد: امام زین‌العابدین(ع) ضمن معرفی جامعی که از خاندان ولایت و امامت داشت توانست حق و باطل را تشخیص داده و به شبهات موجود در این زمینه پاسخ دهد.

موسوی با اشاره به ادعیه امام سجاد(ع) گفت: ادعیه فراوانی با مضامین پرمحتوا از پیشوای چهارم شیعیان به یادگار مانده که در کمال انسان و اتصال انسان به معبودش مؤثر است.

وی عنوان داشت: امام سجاد(ع) بر اساس شرایط زمان با ادعیه، رساله حقوق خود و نصیحت‌های دلسوزانه معارف را به مردم منتقل کرد تا به انسانی وارسته تبدیل شوند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه لقب سیدالساجدین زیبنده این امام بزرگوار است عنوان داشت: امام سجاد(ع) در زمینه عرفان، زهد و پارسایی مثال‌زدنی است و به درماندگان و تهیدستان همواره رسیدگی می‌کرد.

وی امام سجاد(ع) را الگوی همیشگی در زمینه عرفان، عبادت و پارسایی معرفی کرد و افزود: زندگی این امام بزرگوار از معارف الهی مملو بوده که برای همگان درس‌آموز است و در نتیجه این امام بزرگوار با ادعیه و روایات خود توانست انسان‌ها را با خدا مرتبط کند و منش جدش را در بین مردم ترویج دهد.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول