اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته وقف

با شمیم دل عشاق، ضریح عموی امام زمان(عج) عطرافشانی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته وقف، جمعی از عاشقان با حریر دلشان غبار از ضریح مطهر شاهزاده حسین(عموی بلافصل امام زمان) زدودند.

با شمیم دل عشاق، ضریح عموی امام زمان(عج) عطرافشانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز همزمان با هفته وقف، جمعی از عشاق، هیئت امنا و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ضریح مطهر شاهزاده حسین(ع) غبارروبی شد.

در این مراسم که با حضور معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان برگزار شد، هیئت امنا و جمعی از عشاق اهل بیت(ع) نیز حضور داشتند.

* غبارروبی از ضریح مطهر اهل بیت(ع) غبار از دل می‌تکاند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از سنت‌های معنوی که معمولاً در جوار امامزادگان مورد توجه و استقبال ارادتمندان اهل بیت(ع) است، غبارروبی از این بقاع متبرکه است که بر این اساس با حضور ارادتمندان و مسئولان این مهم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه غبارروبی از ضریح مطهر اهل بیت(ع) غبار از دل می‌تکاند، عنوان داشت: در حریم مطهر اهل بیت(ع) آدمی احساس امنیت و آرامش خاطر معنوی می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث غبارروبی از بقاع متبرکه در طول سال انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: هدف ما بر این است که بحث غبارروبی و عطرافشانی از امامزادگان را به عنوان یک سنت و رویه ماهانه درآوریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان غبارروبی از حرم اهل بیت(ع) و بقاع متبرکه را گامی دیگر در راستای تجدید بیعت با اهل بیت(ع) دانست و گفت: بر این اساس جوانان و نوجوانان نیز به این مهم روی آورده و سوق داده می‌شوند.

*مأمن عموی امام زمان مشکی بود با رایحه‌ای بهشتی....

پس از بحث غبارروبی و عطرافشانی بر ضریح مطهر شاهزاده حسین(ع) که عموی بلافصل صاحب الزمان(ع) است، جمع عشاق به سرداب(طبقه زیرین و محل قبر اصلی این بزرگوار)، رفته و با استعانت از بلندای معنویت این مأمن خواستار برگرفتن توشه معنوی برای حال و قال خود شدند.

این مأمن که خود گویی شیشه شمیمی از رایحه بهشتی را می‌تراوشید، نیازی به عطرافشانی ما خاکیان نداشت و خود بر ما می‌افشاند عطری را که آدمی را یادآور عهده راستینش بود...

لحظاتی آرام گرفتن در کنار این قبر مطهر، معنی منتظر بودن واقعی را یادآور ذهن آدمی می‌شد که دردانه برادرش مهدی موعود(عج) را به نظاره نشسته بود...

مهدی موعودی که منتظر عهد 313 تن است تا رکاب بر کشد و عدل را بگستراند و منجی واقعی بودن را به تصویر جهانیان کشد...

به امید روزی که غبار از چهره دل بر کنیم و با صفای دل، پذیرای مهدی موعود باشیم، به امید روزی که او بیاید و ساکن شود بر مهر آدمی....

انتهای پیام/8904/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول