اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمندان اردبیلی درخشیدند

سهم اردبیل کسب 3 رتبه کشوری در جشنواره سراسری تئاتر بسیج

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از درخشش هنرمندان استان اردبیل در دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با کسب سه جایزه و رتبه ویژه خبر داد.

سهم اردبیل کسب 3 رتبه کشوری در جشنواره سراسری تئاتر بسیج

عظیم دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره که در استان سمنان برگزار شد پس از چهار روز اجرای نمایش در شهرهای سمنان، مهدی‌شهر و شاهرود برترین‌ها در چهار بخش معرفی شدند.

وی این چهار بخش را شامل تئاتر صحنه‌ای، خیابانی‌، کودک و نوجوان و عروسکی اعلام کرد و یادآور شد: در این جشنواره همچنین برگزیدگان نمایشنامه‌نویسی نیز معرفی شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: هنرمندان استان اردبیل در این جشنواره با کسب سه جایزه درخشش مناسبی داشتند و توانستند توانمندی خود را به رخ بکشند.

دشتی گفت: بر اساس آرای هیئت داوران دهمین جشنواره سراسری بسیج در بخش عروسکی و کودک و نوجوان در طراحی صحنه رتبه دوم به آرزو مهری برای طراحی صحنه نمایش «راز پروانه» از اردبیل رسید.

این مسئول بیان داشت:‌ رتبه سوم دهمین جشنواره تئاتر بسیج نیز در بخش طراحی صحنه نمایش به مینا اکبری ناصر به خاطر نمایش «رویای واقعی»‌ از آذربایجان شرقی رسید.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود:‌ هیئت داوران در بخش بازیگری زن نیز از بازیگر نوجوان فاطمه هاشمی در نمایش‌ «راز پروانه» از استان اردبیل تقدیر کرد.

دشتی تصریح کرد: همچنین هیئت داوران نفرات اول تا سوم این بخش را به ترتیب سحر میر‌زاخانی در نمایش «قصد رقص قاصدک»، مریم مهدی‌زاده در نمایش «سیاه دونه و ختمی»‌ و بهار کریم‌زاده به خاطر نمایش «اول اسم بابا» معرفی کرد.

وی ادامه داد: در بخش تئاتر خیابانی جایزه مقام سومی بخش طرح و ایده از آن قریب منوچهری شد که تدارک نمایش خیابانی «سرفه‌های اصغر» را برعهده داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: دهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج از 26 تا 30 دی ماه در استان سمنان برگزار شد که سه گروه نمایشی از استان در این جشنواره حاضر شده بودند.

دشتی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این نمایشنامه‌ها شامل نمایش صحنه‌ «یک قطره خون» به کارگردانی علی محمد‌زاده، نمایش خیابانی «‌سرفه‌های اصغر» به کارگردانی محمد رزمی و نمایش عروسکی «راز پروانه» به کارگردانی سید رضی محمودی بود که در این جشنواره شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/62004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول