اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان خبر داد

برگزاری جشنواره تئاتر بسیج کشور در سمنان / اجرای نمایش‌های برگزیده تئاتر فجر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان از برگزاری دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور و اجرای نمایش‌های برگزیده تئاتر فجر در استان سمنان خبر داد.

برگزاری جشنواره تئاتر بسیج کشور در سمنان / اجرای نمایش‌های برگزیده تئاتر فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین نوروزیان ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به میزبانی استان سمنان در سالن جلسات سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان سمنان برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هنرمند اظهار داشت: هنر تئاتر موثرترین هنری است که در شاخه‌های هنری بحث و در جامعه هنری به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: هنر تئاتر به واسطه ارتباط مستقیمی که اثر و روح آن با مخاطب دارد، بالطبع تاثیر فراوانی در مخاطب دارد و به همین دلیل از میان هنرهای جمعی و تصویری مثل سینما و تلویزیون و تئاتر، موثرترین هنر، تئاتر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان گفت: یکی از اهداف بسیج هنرمندان، ترویج هنر دینی و متعهد است و در این راستا، قصد دارد با برگزاری چنین جشنواره‌های هنری روح تعهد دینی و هنر دینی را زنده کرده و در جامعه هنری گسترش دهد.

نوروزیان اظهار داشت: از دیدگاه انقلاب اسلامی تعریفی که برای هنر متعهد داریم، این است که هنر متعهد هنری ستوده و دارای عناصری همچون تعهد، سازندگی، تربیت بوده و این هنر به انسان‌ها امید داده و جامعه را از فساد دور می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با بیان اهمیت رسانه در موضوع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: رسانه به عنوان بازوی اصلی نظام در جنگ نرم کنونی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح است.

وی افزود: فکرها و رفتارها توسط رسانه جهت‌دهی می‌شود چرا که رسانه‌ها در موضوعات مختلف ایده‌پردازی می‌کند بنابراین این ایده‌ها به راحتی می‌تواند به رفتار تبدیل شود.

راهیابی 300 نفر به جشنواره تئاتر بسیج

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: 300 نفر در قالب 34 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافته‌اند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار بخش ‌صحنه‌ای و خیابانی، کودک، نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان افزود: بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر و بخش کودک و نوجوان و عروسکی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

نوروزیان بیان داشت: آثار در بخش‌های صحنه‌ای در 14 گروه، خیابانی در 9 گروه و کودک و نوجوان در 10 گروه از 20 استان کشور جهت حضور در جشنواره معرفی شده است.

وی تاریخ افتتاحیه جشنواره را 27 دی ماه اعلام کرد و گفت: مراسم افتتاحیه در امامزاده یحیی(ع) و در جوار مطهر شهدا با تقدیم گل به ساحت مقدس امامزاده و مزار مطهر شهدا و اختتامیه جشنواره نیز 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در خصوص راهیابی آثار برتر از سمنان اظهار داشت: در بخش صحنه‌ای، نمایش‌ «روی نی‌بندی» به کارگردانی مهدی بانی و در بخش کودک و نوجوان اثر «لالایی گل لاله» به کارگردانی مصطفی باقرآبادی دو اثر راه‌ یافته به دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور از سمنان است.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول