اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 تا 18 بهمن‌ماه جاری

جشنواره تئاتر «مارأیت‌الاجمیلا» در قزوین برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین گفت: جشنواره تئاتر مارأیت‌الاجمیلا 14 تا 18 بهمن‌جاری با شرکت گروه‌های منتخب در قزوین برپا می‌شود.

جشنواره تئاتر «مارأیت‌الاجمیلا» در قزوین برپا می‌شود

سیدقاسم سیدقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین پیرامون برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و هنری در قزوین اظهار داشت: حوزه هنری استان قزوین با درک ویژه حادثه عاشورایی و نیز با نیت ترویج فرهنگ عاشورایی با حمایت استانداری قزوین اقدام به برگزاری نخستین جشنواره سراسری تئاتر «مارأیت الا جمیلا» در سطح این استان کرده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین افزود: حضرت زینب کبری (س) در مقابل طعنه ابن‌ زیاد کلام زیبایی را با این مضمون که چیزی جز زیبایی در کربلا مشاهده نکرده بیان فرمودند که این مهم بیانگر اصل تأثیرگذاری فرهنگ عاشورایی است.

وی پیرامون اهداف برگزاری جشنواره سراسری ما رأیت الاجمیلا تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و معرفی شخصیت و سیره والای حضرت زینب کبری در جامعه، تولید و ارایه‌ هنر فاخر مبتنی بر آموزه‌های عاشورا و نیز مجموعه حوادث و مطالبی که تأکید بر نگاه زیبا‌بین دارند از اهداف پیش‌بینی شده نخستین جشنواره هنری تئاتر ما رأیت الاجمیلا است.

معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین با بیان اینکه جشنواره مذکور از 14 تا 18 بهمن‌ماه جاری هم‌زمان با برگزاری جشن‌های گرامیداشت دهه فجر با شعار مکتب حسینی- انقلاب خمینی برپا می‌شود، اظهار داشت: دو بخش صحنه‌ای و نمایش‌نامه نویسی برای رقابت علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است.

سیدقوامی پیرامون نحوه فراخوانی جشنواره بیان کرد: فراخوان این جشنواره از ابتدای اردیبهشت‌ماه 91 آغاز شده است و تاکنون 301 گروه نمایشی از استان‌های مختلف برای حضور و شرکت در نخستین جشنواره تئاتر مارأیت الاجمیلا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ده‌ها عنوان متن نمایشی از بیش از 28 استان کشور برای شرکت تحویل دبیرخانه جشنواره شده است.

سیدقوامی با اشاره به به افزایش درخواست‌ها برای شرکت در این جشنواره تصریح کرد: از ابتدای فراخوان جشنواره ما رأیت‌ الاجمیلا علاقه‌مندان فعال در 68 شهرستان مختلف کشور نیز برای شرکت در جشنواره ابراز علاقه کرده و خواستار حضور هستند.

وی ابراز داشت: از بین 301 متن تعداد 111 اثر نمایشی در بخش سابقه‌ نمایش‌نامه‌نویسی شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین تصریح کرد: تعداد 189 اثر رسیده نیز در بخش‌ نمایش صحنه‌ای جشنواره سراسری تئاتر مارأیت الا جمیلا قرار دارد.

سیدقوامی با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو مرحله و با حضور 5 نفر از اساتید بازخوانی شده است، تصریح کرد: تعداد 40 اثر نمایشی برای شرکت در جشنواره اجازه ورود به مرحله بازبینی را دریافت کرده‌اند.تمام 40 اثر مذکور از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور بوده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان قزوین پیرامون آثار نهایی پذیرفته شده در جشنواره تصریح کرد: 12 گروه نمایش از تهران، خوزستان (خرمشهر)، همدان، مازندران (آمل و بابلسر) آمل و بابلسر، مرکزی، قم، لرستان و استان قزوین و نیز یک اثر میهمان از استان همدان پذیرفته شده است.

سیدقوامی خاطرنشان کرد: جشنواره ما رأیت ‌الاجمیلا با هماهنگی‌های صورت گرفته طی روز‌های 14 تا 18 بهمن‌ماه جاری در دو سالن علامه رفیعی و نیز کتابخانه امام‌ خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شده و نفرات برتر به رسم یادبود هدایایی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/77005/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول