اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر:

نمایش کودکانه «فرفره‌ها می‌چرخند» در جشنواره مردمی تئاتر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: نمایش کودکانه «فرفره‌ها می‌چرخند» به عنوان یکی از تئاترهای برگزیده برای اجرای جشنواره مردمی تئاتر اصفهان انتخاب شد.

نمایش کودکانه «فرفره‌ها می‌چرخند» در جشنواره مردمی تئاتر اجرا می‌شود

جواد نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در این جشنواره که بهمن‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود داوری تمام آثار اجرایی بر عهده مردم است.

وی افزود: تئاتری که قرار است در این جشنواره اجرا شود بخشی از سلسله نمایش‌های «فرفره‌ها می‌چرخند» به نام هاپو است که داستان نگهبان جنگل است که حیوانات به خاطر پیر بودنش وی را قبول ندارند که هاپو تصمیم می‌گیرد قدرت خود را به آنها ثابت کند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: دو شخصیت به نام‌های گرگیا و مکریا هاپو را برای فرستادن به باغ آرزوها و جوان شدن گول می‌زنند و سپس حیوانات جنگل را برای کارهای خود اجیر می‌کنند.

وی تاکید کرد: حیوانات جنگل در نهایت پی به اشتباه خود برده و نگهبان جنگل را بر سر کار خود بر می‌گردانند.

نوری درباره بازیگران این نمایش نیز گفت: جواد نوری در نقش هاپو، نگار معین حنا خانم، مهتاب دهقان توتو، ماهان دهقان در نقش جوجو و فائزه اصلانی در نقش مکریا و گرگیا در این نمایش ایفای نقش میکنند

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در این تئاتر از صورتک، گریم و لباس مخصوص استفاده نشده، لباس تمام بازیگران به صورت معمولی است و تنها اسم بازیگران در این تئاتر عوض شده است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نویسنده این نمایش و بازیگران بسیار در کار خود توانا هستند، اضافه کرد: کودکان به دلیل توان ذهنی بالا با این نوع نمایش به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند به گونه‌ای که در یکی از اجراهای پیشین این تئاتر پس از نمایش کودکان به روی صحنه آمدند تا با هاپو دوست شوند و باور نمی‌کردند که این شخصیت‌ها از داستان جدا باشند.

وی  درباره روند ساخت «فرفره‌ها می‌چرخند» گفت: تصریح کرد: این تئاتر با نام کلی «فرفره‌ها می‌چرخند» به صورت سریالی برای شبکه دوم ضبط می‌شود که هر قسمت آن راجع به یکی از شخصیت‌های جنگل است و نامی مجزا دارد.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول