اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران:

مازندران میزبان جشنواره تئاتر معلولان خزر شد/ صادقی یکی از داوران

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران از برگزاری دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر به میزبانی بابلسر خبر داد.

مازندران میزبان جشنواره تئاتر معلولان خزر شد/ صادقی یکی از داوران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، سعید آرام پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر از دوم بهمن در شهرستان بابلسر ابراز داشت: فعالیت‌های اجرایی این جشنواره از مهرماه با تشکیل دبیرخانه جشنواره آغاز شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان‌های گیلان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و مازندران برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: 61 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 41 جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت و 17 نمایش نیز به بخش مسابقه جشنواره راه یافت.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با اعلام اینکه معلولان برای شرکت در این جشنواره در کلاس‌های مختلفی شرکت کردند، بیان داشت: سه گروه معلولان جسمی حرکتی، هفت گروه نمایشی معلولان ذهنی، دو گروه ناشنوا، سه گروه اختلالات روانی و دو گروه چندمعلولیتی در این جشنواره به ارائه آثار نمایشی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مازندران با شش گروه تئاتر در این جشنواره بیشترین تعداد شرکت‌کننده را دارد، تصریح کرد: گیلان با پنج گروه نمایشی، گلستان با سه گروه، خراسان شمالی با دو گروه و استان سمنان نیز با یک اثر نمایشی در این جشنواره حضور دارند.

آرام با بیان اینکه بازدید و دیدن این آثار نمایشی برای عموم آزاد و رایگان است، خاطر نشان کرد: دو سوم افراد شرکت‌کننده در گروه‌های نمایشی را افراد معلول و یک سوم را افراد سالم تشکیل می‌دهند.

وی داوران دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر را شامل قطب‌الدین صادقی، کمال‌الدین شفیعی و مهشید روحانی اعلام کرد و گفت: این جشنواره با هدف بازتوانی برای معلولان برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر با بیان اینکه 10 درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: این جشنواره با هدف آگاه‌سازی جامعه، اصلاح نگرش و بازتوانی برای معلولان برگزار می‌شود.

وی هنر درمانی را یکی از قابلیت تئاتر برای معلولان برشمرد و تصریح کرد: در حاشیه برگزاری جشنواره نشست‌های نقد و بررسی آثار و همچنین کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران از فعال بودن 80 مرکز آموزش غیردولتی برای معلولان مددجوی بهزیستی استان خبر داد و گفت: 4 هزار معلول مازندرانی در کلاس‌های آموزشی در طول سال حضور می‌یابند.

وی از حضور 300 معلول از استان‌های خراسان شمالی، گیلان، سمنان، گلستان و مازندران برای شرکت در این جشنواره خبر داد.

آرام در پایان متذکر شد: دومین تئاتر معلولان منطقه خزر از دوم تا پنجم بهمن در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول