اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره تئاتر بسیج کشور:

200 نمایشنامه برای نخستین بار به جشنواره تئاتر بسیج ارسال شد

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور گفت: امسال در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، 200 نمایشنامه اصیل برای نخستین بار به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

200 نمایشنامه برای نخستین بار به جشنواره تئاتر بسیج ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین مسافرآستانه عصر امروز در آیین اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور که با حضور مسئولان، پیشکسوتان، ‌اساتید و هنرمندان عرصه تئاتر کشور در سالن فرهنگ‏سرای کومش سمنان برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره بیان داشت: جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‏شود.

وی تصریح کرد: در انجمن تئاتر برای پرهیز از جشنواره‌زدگی و بر اساس سیاست‌گذاری‌ها، جشنواره تئاتر بسیج کشور را یک سال در میان برگزار می‌کنیم.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور افزود: در فاصله برگزاری دو جشنواره، گردهمایی‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی برای تعمیق بیشتر، ایجاد محتوایی بهتر و با کیفیت‌تر و به صورت تخصصی‌تر از لحاظ شکلی برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: 250 نمایش صحنه‌ای در جشنواره‌های استانی حضور دارد که این تعداد باید پنج اجرای عمومی در استان داشته باشند و در مجموع می‌توان گفت که یک هزار و 500 شب اجرا در سراسر کشور و با حضور تمام استان‌ها داشته‌ایم.

مسافرآستانه عنوان کرد:  150کار در بخش عروسکی و کودک و نوجوان برای نخستین بار و به طور مستقیم بدون حضور در جشنواره‌های استانی به دبیرخانه مرکزی جشنواره تئاتر بسیج کشور ارسال شد.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور افزود: از این میان، 10 نمایش در بخش عروسکی و کودک و نوجوان به جشنواره راه یافتند.

وی افزود: در بخش صحنه‌ای، 14 نمایش و در بخش خیابانی، 9 نمایش در معرض دید علاقه‏مندان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور در سالن تئاتر شهر سمنان با حضور میهمانان کشوری و معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/2249/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول