اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پزشکی کرمان خبر داد

راه‌اندازی بخش‌های پیوند قلب، ریه و پانکراس در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پزشکی کرمان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این دانشگاه زمینه راه‌اندازی بخش‌های پیوند قلب، پانکراس و ریه فراهم و امیدواریم تا ماه‌های آتی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی بخش‌های پیوند قلب، ریه و پانکراس در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا صباحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این دانشگاه زمینه راه‌اندازی بخش‌های پیوند قلب، پانکراس و ریه فراهم شده و امیدواریم تا ماه‌های آتی این بخش‌ها راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه پیوند کلیه، کبد و مغز استخوان، روند رو به رشدی را داشته است، افزود: این دانشگاه با داشتن نیروی انسانی متخصص این امکان را دارد تا در همه رشته‌ها پیوند عضو انجام دهد.

صباحی بیان کرد: در حال حاضر ساختمان بخش‌های پیوند در محل مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور کرمان از سوی بنیاد پیوند اعضای نفیس در حال ساخت است و پیوندهای کبد و کلیه در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال 85 این دانشگاه در زمینه پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی به فرد نیازمند فعالیت خود را آغاز و تاکنون 116 مورد انجام شده است، گفت: از سال 88 نیز نخستین پیوند کبد در این دانشگاه انجام شد که تاکنون 24 مورد صورت گرفته است.

صباحی با بیان اینکه از سال 88 نیز پیوند مغز استخوان در این دانشگاه انجام و تاکنون 74 مورد پیوند انجام شده است، خاطرنشان کرد: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند یکی از کارهای خداپسندانه است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان گفت: با توجه به اینکه مرگ مغزی ناشی از حوادث ناگهانی است و هر کس راضی نمی‌شود تا اعضای بدن عزیز از دست رفته خود را اهداء کند، بنابراین رسانه‌ها نقش آگاهی‌بخشی جامعه را در این زمینه بر عهده دارند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول